A Toro Rossónál egy üres versenyzői állás biztosan van 2009-re, hiszen Sebastian Vettel a Red Bull csapathoz kerül. S ha a csapattárs, Sebastien Bourdais teljesítménye nem győzi meg a vezetőket akár két helyre is lehet pályázni. Takuma Sato neve is fenn van a lehetséges Toro Rosso-versenyzők listáján, Seabstien Buemi mellett.

Kell nekem az F1
Kell nekem az F1

Kell nekem az F1

Kell nekem az F1


Buemi aki amúgy a Red Bull tesztpilótája, szerdán próbálhatta ki a Toro Rosso versenyautóját Jerezben, míg Sato csütörtökön került sorra. A csapat elégedett volt a munkájával, miután egyértelműen bizonyította az F1-es autókkal szerzett tapasztalatát. Viszont amikor elkezdett esni az eső, akkor nem folytatták a tesztet, mert nem terveztek esős „feladatokat”, és nem akartak kockáztatni egy új pilótával.

„Nagyszerű volt látni az olasz szerelők és mérnökök szenvedélyét, amely már a kezdetektől jó érzéssel töltött el – mesélt első élményeiről Sato.”Ma reggel aerodinamikai adatokat gyűjtöttem azokhoz az elemkehez, amit éppen fejleszt a csapat. Később lehetőségem volt pár mért kört futni, változtatva a beállításokon, hogy megtanuljam miként is reagál az autó. Nagyon élvezetem a munkát a mérnökökkel, úgyhogy igen csalódást keltő volt, hogy az eső miatt délután nem körözhettünk” – értékelte a napot a japán versenyző.  

A Red Bull Satóval hódítaná meg a japán piacot

A Red Bull Satóval hódítaná meg a japán piacot

A Red Bull Satóval hódítaná meg a japán piacot


Miután májusban a Super Aguri csapat tönkrement Takuma Sato nem gondolta úgy, hogy vége a Forma-1-es karrierjének, vissza akart térni. Ami össze is jöhet, tekintve, hogy Gerhard Berger, a Toro Rosso vezetője korábban kijelentette, egy tapasztalt és egy újonc pilóta kettőse lenne az ideális számukra. Sato pedig rengeteg tudást gyűjtött 100 F1-es verseny és tesztpilótai karrierje során és akár azonnal képes lenne kezdeni.

„Eltekintve némi gokartozástól, nem ültem együléses gépben az utóbbi négy és fél hónapban. Nyilvánvalóan végeztem a fizikai edzéseket, hogy készen álljak, ha bármikor vissza kell térnem az F1-be, de a legjobb edzés mindig magában az autóban van” – mondta Sato, majd hozzáfűzte: „Akárhogy is, nem volt problémám, az autó gyorsnak tűnt, és nagyon otthon éreztem magam, és élveztem a vezetést.”

Sato egész pályafutása során a Honda pilótája volt, Jordannél, a BAR-nál és a Super Agurinál is a japán gyártó támogatásával versenyzett, de ha az olasz csapathoz kerül, ez megváltozik, miután ők jövőre is Ferrari motorral versenyeznek majd.