A Forma-1-es pilóták tegnap megismerkedtek az új szingapúri pályával, ahol a hétvégén a sport első éjszakai versenyét rendezik majd. Az alapvetően pozitív benyomások mellett azért panasz is akadt.
Sebastien Bourdais, aki az amerikai ChampCarban töltött öt év után az F1-es mezőny legtöbb utcai és éjszakai versenyzési tapasztalatával rendelkező pilótája, így értékelt.
„Le vagyok nyűgözve! Hatalmas teljesítmény a semmiből felépíteni egy pályát, de nagyszerű munkát végeztek. Az egyetlen dolog, ami aggaszt, az a sikán [a 10. kanyar, magas kerékvetővel]. Értem, hogy miért így csinálták meg, hiszen ott nincs bukótér, és [a sikán nélkül] gyors, nyílt kanyar lenne, de akkor is! Volt hasonló problémánk egyszer a ChampCarban, amikor Monterrey-ben igyekeztek megakadályozni, hogy levágjuk a kanyart, ott ezek a bukkanók csak fele ekkorák voltak, de törtek az autók rendesen” – magyarázta a francia. Bourdais mellett egyébként Fernando Alonso és Mark Webber is említette a kerékvetők problémáját.
„A bokszutca bejárata is húzós egy kicsit, az ember sokkal gyorsabban megy majd annál, mint aki épp a bokszba kanyarodik le. Ezzel a két dologgal van csak gondom, a pálya többi része nagyon jól sikerült.”
Annak ellenére, hogy Bourdais az elmúlt években nem egy éjszakai versenyen vett már részt, a szingapúri világítástól egészen odavolt:
„Ez már nappali fény! A legelképesztőbb munkát a világítás terén végezték. Nagyon meggyőző. Mindenütt ott állnak a lámpák a pálya szélén, ilyet még sosem láttam!”
Mivel az esőre minden este legalább 50 százalékos esély van a városállamban, így Bourdais ezt is megemlítette:
„Tudom, hogy milyen lehet az eső, sokáig éltem Floridában, ha rendesen leszakad, akkor elég érdekes lehet majd a helyzet. Akkor már nem az a kérdés, hogy lehet-e vezetni, az egyetlen megfelelő eszköz a hajó lehet csak” – viccelődött.