Szingapúrban ma délután szokás szerint megtartották a a futamok csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatóját, ezúttal a Red Bull és a McLaren versenyzőpárosa válaszolt a kérdésekre.
Természetesen az első kérdések a pályára vonatkoztak. Amellett, hogy mindenki elmondta, hogy szép lett, és nagy munka lehetett, a valenciai csalódásból okulva az előzés is szóba került. A válaszok nem voltak igazán biztatóak:
„Előzésre alkalmas-e a pálya? Nem is tudom, Egyelőre én sem tudok többet, mint bárki más. Elég széles, úgyhogy hely biztosan van, de hogy közel lehet-e férkőzni az ellenfelekhez, ezt majd meglátjuk” – mondta Lewis Hamilton.
„Én már kedden este, rögtön az érkezés után körbefutottam a pályát, és úgy gondolom, hogy izgalmas verseny lesz. Úgy látszik, hogy van elég tér az előzésre, de ahogy Valenciában is láthattuk, hogy ettől még nem megy könnyen, szóval nehéz megmondani hogy jó futam lesz-e vagy sem, de az biztos, hogy látványos lesz, most mindenképpen eltér majd a szokásostól” – magyarázta Heikki Kovalainen.
A futammal kapcsolatban két komoly nehézséget vagy veszélyt emeltek ki a pilóták:
„A legrosszabb, ami előfordulhat, ha lekapcsolnak a lámpák” – válaszolt azonnal Hamilton a veszélyt firtató kérdésre.
„Azt hiszem, már mondta valaki, de ez nem olyan lesz, mint egy focimeccs, hogy ha lekapcsolnak a lámpák, akkor csak megállunk, és várunk, úgyhogy az ilyesmi biztosan nagyon veszélyes lenne, de úgy gondolom, hogy minden rendben lesz. Reméljük!” – mondta Kovalainen.
Mark Webber még le is kopogta, hogy a lámpákkal ne legyen semmi, míg David Coulthard az esőt jelölte meg nehézségként.
„Ha felhőszakadás lesz, ki tudja, hogy a vízpermet milyen lesz a lámpafényben, hogyan törik meg a fény. Erről nem tudunk semmit, pedig itt lóg a levegőben a lehetőség. Szerintem ez lehet gond.”
Mindenki egyetértett Webberrel, amikor az ausztrál a holnapi szabadedzés fontosságáról beszélt.
„Egy új pályán mindig kulcsfontosságú a szabadedzés, mindig egy kicsit többet megyünk ilyenkor, persze a gumik miatt nem lehet korlátlanul. Száraz időben négy szettet használhatunk el. Mindig keressük a legjobb egyensúlyt, és amikor már egy kicsit felgumizódik a pálya, már jobban látunk. Azt hiszem, minden csapat többet megy majd, mint egy szokásos pályán, és itt még vannak trükkös részek is, ami egy újabb ok a több gyakorlásra. A két pénteki edzés között itt csak egy óra lesz, ami kicsit szokatlan, így az autók beállítására is kevesebb időnk lesz. Van néhány különbség egy normális versenyhez képest, de felkészültünk a feladatra.”
A pilóták a fennmaradó szabadidejükkel egy kicsit furcsa helyzetben vannak, ugyanis az éjszakai verseny kedvéért nagyjából hat órával eltolták a napjukat a helyi időhöz képest, így a városnézés nem szerepel a lehetőségek között. Míg Coulthard arra panaszkodott, hogy hajnalban nehéz rendes ételt szerezni, addig Hamilton és Webber őt és Kovalainent irigyelték, amiért a hétvégén velük van a barátnőjük, míg Lewisnak Nicole helyett csak a videójátékokkal kell beérnie éjszaka.
Coulthard azt is elárulta, hogy annak ellenére, hogy visszavonul idén, a Forma-1-es paddockban senkinek nem kell majd szenvednie a hiányától, a szezonnyitón újra ott lesz, bár akkor már a Red Bull tanácsadójaként.
„Élvezem, hogy itt lehetek, ahogy azt is élvezni fogom, amikor jövőre Melbourne-be utazok, persze már más szerepben. Ilyen az élet” – mondta a még négy futam előtt álló veterán.