Bár Fernando Alonso tegnap az időmérő után már lemondott mindenről, a Forma-1 történetének első éjszakai versenyét, a Szingapúri Nagydíjat mégis megnyerte. A Renault két éve, Alonso pedig egy éve nem aratott győzelmet, a kétszeres világbajnok Szingapúrban 20. diadalát szerezte. Alonso mellett a dobogóra Nico Rosberg – pályafutása legjobb eredménye – és Lewis Hamilton állhatott fel.
A rajtnál a pole-ból induló Felipe Massa szépen húzott el, és semmilyen komolyabb incidens nemtörtént hátrébb sem. A futam első 14 köre eseménytelenül telt,
de ezután a véletlen és a szerencse uralta a pályát. Nelsinho Piquet a falhoz vágta az autót, majd az emiatt pályára küldött biztonsági autó alaposan megkeverte a sorrendet.
Alonso hatalmas mázlival épp a safety car előtt járt a bokszban, de utána többen is pórul jártak. Rosberg és Robert Kubica is a lezárt bokszutcába hajtott be, így ők 10 másodperces bokszkiállásos büntetést kaptak – a williamses versenyző azonban akkora előnyt autózott ki, hogy így is az elejére ért vissza, nem úgy Kubica, aki a mezőny végén találta magát.
Katasztrofálisan szerepelt a Ferrari, a lámpás kiengedő rendszer újra megbukott, ahogy Valenciában Räikkönen esetében, most Massát engedték ki úgy, hogy az üzemanyag-töltőcső még rögzítve volt. A brazil le is szakította, és végighúzta a bokszutcán, kész csoda, hogy tűz nem ütött ki. Massa az ijedelem mellé még büntetést is kapott, ugyanis a csapat már megint veszélyesen, egy másik autóra engedte rá a versenyzőt.
A brazil mellett a világbajnok is sokat bukott, ugyanis közvetlenül mögötte ment ki kerékcserére, így ki kellett várnia az egész ügyetlenkedést. Mindeközben Rubens Barrichello Hondája a pályán lehelte ki a lelkét.
„Fogalmunk sincs, hogy igazából mi a helyzet, de nyomjad neki a végéig!” – mondta csapat a biztonsági autó kiállása után Alonsónak, aki meg is tette, amit kértek tőle, és a kockás zászlóig nem engedte ki a kezéből a vezetést.
A futam második felében úgy tűnt, hogy Jarno Trulli egykiállásos taktikája kifizetődik, és valahol az élen végez az olasz, de végül lemaradt, majd a Toyota hidraulikai probléma miatt végleg feladta.
Massa még egyszer káoszt okozott, amikor a verseny vége felé a 10. kanyar után megpördült, a tőle megijedő Adrian Sutil pedig a falnak vezette a Force Indiát. A biztonsági autó újra a pályára gurult, és kis híja volt, hogy harmadszorra is meg kellett ezt tennie, ugyanis Kimi Räikkönen négy körrel a vége előtt vágta falhoz az autót, szerencsére sikerült veszélytelen helyre kerülnie a ronccsal. A Ferrari nullázott, a világbajnok pedig sorozatban negyedik versenyén nem szerzett pontot – siralmas statisztika.
A dobogósok mögött a pontszerző helyeket Timo Glock, Sebastain Vettel, Nick Heidfeld, David Coulthard és Kazuki Nakajima szerezte meg, a japán pilóta eredményével a Williams volt az egyetlen csapat, amelyik kettős pontszerzést könyvelhetett el.
A világbajnoki küzdelemben Szingapúr után Hamilton jelentős, hétpontos előnyben áll Massa előtt, a 3-4. helyen pedig a hozzá hasonlóan nullázó Kubica és Räikkönen maradt. A konstruktőri bajnokságban a McLaren egy ponttal átvette a vezetést a Ferraritól.
Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, 2008.09.28.
# | Név | Csapat | Idő | Kör |
1. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
1ó57:16.304 | 61 |
2. |
Nico Rosberg
|
Williams
|
+ 2.957 | 61 |
3. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
+ 5.917 | 61 |
4. |
Timo Glock
|
Toyota
|
+ 8.155 | 61 |
5. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
+ 10.268 | 61 |
6. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+ 11.101 | 61 |
7. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
+ 16.387 | 61 |
8. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
+ 18.489 | 61 |
9. |
Jenson Button
|
Honda
|
+ 19.885 | 61 |
10. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
+ 26.902 | 61 |
11. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
+ 27.975 | 61 |
12. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
+ 29.432 | 61 |
13. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
+ 35.170 | 61 |
14. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
+ 43.571 | 61 |
15. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+ 4 kör | 56 |
16. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
kiesett | 51 |
17. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
kiesett | 50 |
18. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
kiesett | 30 |
19. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
kiesett | 15 |
20. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
kiesett | 14 |