Ígéretesen indult a Szingapúri Nagydíj a Ferrari számára, Felipe Massa a pole-ból, Kimi Räikkönen pedig a harmadik helyről rajtolt az F1 első éjszakai versenyén. A bajnoki esélyes brazil versenyét egy rettenetesen elrontott bokszkiállás tette tönkre, ahol az egyik szerelő hibájából az üzemanyagtöltő csővel együtt engedték ki, majd még egy bokszutcaáthajtásos büntetést is kapott, ugyanis a ferrarisok, ahogy Valenciában, most is veszélyesen engedték rá Adrian Sutilra.
Hockenheimben győzni kellene
Hockenheimben győzni kellene
Fotó megosztása:
Megmondta: izgalmas a bajnokság
Megmondta: izgalmas a bajnokság
Fotó megosztása:
Kit léptetnek elő?
Kit léptetnek elő?
Fotó megosztása:
Van min gondolkodni
Van min gondolkodni
Fotó megosztása:
Mi lesz, ha kiszáll?
Mi lesz, ha kiszáll?
Fotó megosztása:
Räikkönenék esélytelenek voltak
Räikkönenék esélytelenek voltak
Fotó megosztása:
Domenicalira nagy munka vár
Domenicalira nagy munka vár
Fotó megosztása:
Visszavonulás helyett hosszabbítás?
Visszavonulás helyett hosszabbítás?
Fotó megosztása:
Nagyon nem ment
Nagyon nem ment
Fotó megosztása:
Elkallódott a Corvette
Elkallódott a Corvette
Fotó megosztása:
Előbb-utóbb átül
Előbb-utóbb átül
Fotó megosztása:
Monacót ismételné
Monacót ismételné
Fotó megosztása:
Massa hős, Räikkönen kiábrándító
Massa hős, Räikkönen kiábrándító
Fotó megosztása:
Utcai autó után megint F1-est tesztel
Utcai autó után megint F1-est tesztel
Fotó megosztása:
Ha ezután sem javít, elszáll a bajnokság
Ha ezután sem javít, elszáll a bajnokság
Fotó megosztása:
Nálunk lehetett utoljára hibázni
Nálunk lehetett utoljára hibázni
Fotó megosztása:
Élete legjobb versenyének borzalmas vége
Élete legjobb versenyének borzalmas vége
Fotó megosztása:
Nagyon harcias
Nagyon harcias
Fotó megosztása:
Elég nagyok a dupla munkához
Elég nagyok a dupla munkához
Fotó megosztása:
Costa bízik a sikerben
Costa bízik a sikerben
Fotó megosztása:
A végén kell a legjobbnak lenni
A végén kell a legjobbnak lenni
Fotó megosztása:
Ugyanaz volt a hiba, mint Massánál
Ugyanaz volt a hiba, mint Massánál
Fotó megosztása:
Az olasz sajtó mögötte áll
Az olasz sajtó mögötte áll
Fotó megosztása:
Motiváltabb, mint valaha?
Motiváltabb, mint valaha?
Fotó megosztása:
Végleg eltűnhet a dohányreklám
Végleg eltűnhet a dohányreklám
Fotó megosztása:
Domenicalinak hamarosan döntenie kell
Domenicalinak hamarosan döntenie kell
Fotó megosztása:
Alonsónak nincs hely, a bajnok marad
Alonsónak nincs hely, a bajnok marad
Fotó megosztása:
Spában kemény ellenfél lesz a csapattárs
Spában kemény ellenfél lesz a csapattárs
Fotó megosztása:
Mindenképpen rá fogadna
Mindenképpen rá fogadna
Fotó megosztása:
Vizsgálják a futamgyőztest
Vizsgálják a futamgyőztest
Fotó megosztása:
Mikor fokozzák le Räikkönent?
Mikor fokozzák le Räikkönent?
Fotó megosztása:
A nevető harmadik
A nevető harmadik
Fotó megosztása:
Van még mit tanulni
Van még mit tanulni
Fotó megosztása:
Nekik sem megy simán
Nekik sem megy simán
Fotó megosztása:
Hamilton és Räikkönen nem számít, a bajnokság a lényeg
Hamilton és Räikkönen nem számít, a bajnokság a lényeg
Fotó megosztása:
Van ilyen
Van ilyen
Fotó megosztása:
Pocsék csapatmunka
Pocsék csapatmunka
Fotó megosztása:
Nem adják fel
Nem adják fel
Fotó megosztása:
Fekete nap
Fekete nap
Fotó megosztása:
Visszatér a jó öreg nyalóka?
Visszatér a jó öreg nyalóka?
Fotó megosztása:
Nem lesz könnyű győzni
Nem lesz könnyű győzni
Fotó megosztása:
Nem haladnak jól a fejlesztéssel
Nem haladnak jól a fejlesztéssel
Fotó megosztása:
Costa már kipróbálta volna, de még kész sincs
Costa már kipróbálta volna, de még kész sincs
Fotó megosztása:
Fel kellene hívni Alonsót...
Fel kellene hívni Alonsót...
Fotó megosztása:
Túlórázni fog
Túlórázni fog
Fotó megosztása:
Otthon hátrányból nyerni - hatalmas teher
Otthon hátrányból nyerni - hatalmas teher
Fotó megosztása:
Fair play-t ígér a brazil
Fair play-t ígér a brazil
Fotó megosztása:
Az ellenfél is elismerte a brazilt
Az ellenfél is elismerte a brazilt
Fotó megosztása:
Nem bírta cérnával
Nem bírta cérnával
Fotó megosztása:
Fekete nap
A világbajnokon is kifogott az elrontott bokszkiállás, ugyanis közvetlenül Massa mögött állt ki, később a finn egészen az ötödik helyig küzdötte magát, de négy körrel a leintés előtt a falban végezte.
„Amikor Felipe bejött probléma volt az üzemanyagtöltővel. Látta a zöld fényt, és ennek megfelelően elhagyta a bokszot, de a lámpának még nem kellett volna zöldre váltania, ez a csapat hibája volt, nem az övé. Sajnos előfordul az ilyesmi, minden a legrosszabbkor jön össze, ezért mindig 100 százalékosan kell teljesíteni, de ma nem így történt. Ma leszerepeltünk” – nyilatkozta a futam után Massa versenymérnöke, Rob Smedley.
Massa, aki a verseny után egyébként igyekezett megvigasztalni a hibázó szerelőt, elárulta, hogy még egy defekt is nehezítette a dolgát a futamon:
Van ilyen
„Nehéz lenyelni, amikor az ember így veszít el egy futamot, az autó tökéletes volt. Jó volt a stratégiánk, úgy látszott, hogy kettős győzelmet is arathatunk. De a dolgok pillanatról pillanatra változnak, ma is ez történt. A bokszkiállásnál az egyik srác hibázott, de hát emberek vagyunk. Mindenki igyekszik a lehető legjobban dolgozni, de előfordul az ilyesmi. Amikor a biztonsági autó még kint volt, nem veszítettem kört, de kaptam egy áthajtásos büntetést, és később még bal hátsó defektem is volt” – magyarázta Massa.
„Ezen a pályán lehetetlen volt előzni, így a mezőny végéről már nem volt esélyem pontot szerezni. Hogy három futam alatt be tudok-e hozni hét pontot? Lehet, hogy nagyon nehéz lesz, de lehet, hogy könnyen megy. A lehetőség benne van, nem szabad feladni, én legalábbis biztosan nem fogom” – tette hozzá.
Pocsék csapatmunka
Amellett, hogy a brazil hétpontos hátrányba került Lewis Hamiltonnal szemben, a csapat is elvesztette a vezetést a konstruktőri küzdelemben. A csapatfőnök, Stefano Domenicali természetesen nem volt elégedett a szingapúri eredménnyel:
„Fekete nap, nincs mit ragozni ezen. Esélyünk volt a kettős győzelemre, de végül egy pontot sem szereztünk. Csalódottak vagyunk, de nem törtünk meg. Mindig is fel tudtunk állni, különösen a nehéz helyzetekben, és most is így teszünk majd. A helyzetünk a bajnokságokban nehezebb lett, de van még három futam, sok-sok pontot lehet gyűjteni” – mondta az olasz.