A Ferrari és a bajnoki rivális, Felipe Massa szingapúri nullázásával a McLaren és Lewis Hamilton kényelmes helyzetbe került, mindkét bajnokságban az élre álltak, az angol pedig hét pontra növelte előnyét brazil ellenfelével szemben a pontversenyben. Hamilton, aki tavaly megnyerte a Japán Nagydíjat, idén lehet, hogy a győzelemnél kevesebbel is megelégszik.
„Azt hiszem, tanultam valamit Szingapúrban, amikor David Coulthard mögött autóztam. Korábban is mondtam már magamnak, hogy az állandó teljesítmény a fontos, és a felesleges hibák elkerülése, de egy dolog mondani, és más eszerint is cselekedni. Amikor az autóban ül az ember, nehéz legyőzni az ösztönöket, amiket nyolc éves kora óta fejlesztett. De Szingapúr jó lecke volt: a körülmények miatt kisebb volt a nyomás, hogy győzzek, így a bajnokságot szem előtt tartva versenyezhettem. Utálok csak pontokra hajtani, de azt hiszem, világos ennek az előnye” – mondta Hamilton.
„Imádom Japánt! Tavaly nem volt könnyű az eső és a rossz látási viszonyok miatt, de igazából élveztem a hétvégét. A japán szurkolók a kedvenceim, nagyon szenvedélyesek, de igazán udvariasak és tisztelettudóak. Ami a versenyt illeti: leggyakrabban azt kérdezik, hogy szeretek-e az esőben vezetni, a válaszom pedig mindig ugyanaz: szárazon vagy vízen, nekem mindegy. Persze mindig könnyebb a dolgunk száraz pályán, így én is inkább azt szeretném. Már csak azért is, hogy a hétvégén a nézők is a legteljesebben élvezhessék a futamot” – tette hozzá.
Heikki Kovalainen tavaly Japánban szerezte pályafutása első dobogóját, így örömmel tér vissza idén:
„A tavalyi futamon minden összejött számomra, sikerült az autó határait átlépve vezetnem. Nem sikerült a legjobban az időmérő, de összeszorítottam a fogam, ésszel vezettem, nem hibáztam, és végül Kimivel küzdöttem a második helyért. Életem első F1-es dobogója, az idényem csúcspontja volt. Természetesen imádom Japánt, alig várom, hogy Tokióba mehessek, és visszatérhessek a pályára, amelyről szép emlékeim vannak” – magyarázta a finn.
A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug szerint a csapat kiváló formában van, mindkét bajnokságban fölényben vannak a riválisokkal szemben:
„Három futam három héten belül, két különböző kontinensen, három különböző időzónában – nagy kihívás minden csapat és pilóta számára. Lewis silverstone-i győzelme óta, amikor átvette a vezetést a bajnokságban, a csapat 77 pontot gyűjtött. A közvetlen riválisaink, a Ferrari és a BMW Sauber csak 43 és 46 pontot szereztek. Lewis egyedül 46-ot gyűjtött azóta. Most hetedszerre érkezik a futamra a bajnokság vezetőjeként. Az egész csapat keményen fog dolgozni, hogy ez a tendencia egészen a Brazil Nagydíjig megmaradjon!”