Fernando Alonso Szingapúr után a Japán Nagydíjat is megnyerte. A kétszeres világbajnok 21. futamgyőzelmét aratta, a Renault pedig egyre erősebbnek tűnik. Alonso mögött Robert Kubica végzett a BMW-vel, így a lengyel felzárkózott a bajnoki küzdelemben. Kimi Räikkönen a Magyar Nagydíj után újra pontot szerzett, és a dobogóra állhatott.
A bajnoki éllovasok a zavaros első kör miatt elvesztették a pontszerzés lehetőségét. Kimi Räikkönen kiválóan fogta meg a startot, de Lewis Hamilton türelmetlen volt, elfelejtette, hogy nem a finnel van harcban, és rögtön az első kanyar előtt visszatámadott, elfékezte magát, és többeket is kiterelt a pályáról, köztük a finnt és Felipe Massát is.
Miután visszaestek, Hamilton pont Massa mögé került, nem is kellett sokat várni a támadására. A ferraris az egyik kanyart elrontotta, kisodródott az ívről, így ellenfele simán bement mellé, a brazil viszont ebbe nem akart beletörődni, megpróbálta a vesztes helyzetet visszafordítani, de nekiment, és kiforgatta a mclarenest. A történtek után Hamilton és Massa is bokszutca-áthajtásos büntetést kapott, – Hamilton a rajtért, Massa a kiforgatásért – így végképp kívül estek a pontszerző helyeken. Sokba került a türelmetlenség a bajnokjelölteknek.
Az első kör káoszának nagy nyertese Fernando Alonso és Robert Kubica volt, akik az élre kerültek, míg Räikkönennek a futam közepére sikerült visszaküzdenie magát mögéjük. A finn a verseny utolsó szakaszában egy darabig keményen küzdött Kubicával a második helyért, de 10 körrel a vége előtt végül feladta, és megelégedett a harmadikkal.
Massa számos ellenfelét megelőzte, így az utolsó körökre utolérte Mark Webbert, aki az egykiállásos taktikája miatt rettenetesen elkopott gumikon nem nagyon tudott védekezni, a brazil a célegyenesben kemény csatában, de elment mellette, így végül elcsípte az utolsó pontszerző helyet.
A McLaren pocsék futamot zárt, Hamilton a büntetése után teljesen láthatatlanul versenyzett, végül 12. helyen ért célba, Heikki Kovalainen pedig már az elején búcsúzott egy műszaki hiba miatt.
A Renault-nál nemcsak Alonso diadalának örülhettek, ugyanis Nelsinho Piquet a negyedik lett, így a konstruktőri küzdelemben tovább növelték előnyüket a Toyotával szemben. A japán csapat becsületét a hazai pályán Jarno Trulli ötödik helye mentette.
A Toro Rosso kettős pontszerzése – Bourdais 6., Vettel 7. – már nem is megy meglepetésszámba, a kiscsapat a Renault mellett az idény legnagyobb fejlődést mutató alakulata.
Érdekesen alakul a bajnoki küzdelem, Hamilton nullázása miatt Massa egy ponttal közelebb lopózott hozzá, hátránya hat pontra csökkent, a szinte már esélytelen Kubica második helyével pedig 12 pontra zárkózott fel. A Ferrari Szingapúr után visszavette a vezetést a konstruktőri küzdelemben.
A futam után Sebastien Bourdais büntetést kapott, a végeredmény megváltozott.
Japán Nagydíj, Fuji Speedway, 2008.10.12.
# | Név | Csapat | Idő | Kör |
1. |
Fernando Alonso
|
Renault
|
1ó30:21.892 | 67 |
2. |
Robert Kubica
|
BMW Sauber
|
+ 5.283 | 67 |
3. |
Kimi Räikkönen
|
Ferrari
|
+ 6.400 | 67 |
4. |
Nelson Angelo Piquet
|
Renault
|
+ 20.570 | 67 |
5. |
Jarno Trulli
|
Toyota
|
+ 23.767 | 67 |
6. |
Sebastien Bourdais
|
Toro Rosso
|
+ 34.085 | 67 |
7. |
Sebastian Vettel
|
Toro Rosso
|
+ 39.207 | 67 |
8. |
Felipe Massa
|
Ferrari
|
+ 46.158 | 67 |
9. |
Mark Webber
|
Red Bull
|
+ 50.811 | 67 |
10. |
Nick Heidfeld
|
BMW Sauber
|
+ 54.120 | 67 |
11. |
Nico Rosberg
|
Williams
|
+ 1:02.096 | 67 |
12. |
Lewis Hamilton
|
McLaren
|
+ 1:18.900 | 67 |
13. |
Rubens Barrichello
|
Honda
|
+1kör | 66 |
14. |
Jenson Button
|
Honda
|
+1kör | 66 |
15. |
Kazuki Nakajima
|
Williams
|
+1kör | 66 |
16. |
Giancarlo Fisichella
|
Force India
|
kiesett | 21. |
17. |
Heikki Kovalainen
|
McLaren
|
kiesett | 17. |
18. |
Adrian Sutil
|
Force India
|
kiesett | 9. |
19. |
Timo Glock
|
Toyota
|
kiesett | 7. |
20. |
David Coulthard
|
Red Bull
|
kiesett | 1. |