Bár Lewis Hamilton már egy évvel ezelőtt is hétpontos vezetéssel vágott neki a szezonzáró Brazil Nagydíjnak, de a kapkodása és egy rejtélyes műszaki hiba – a kapkodása – miatt a bajnokság küszöbén végül elbukott. Ha most sikerül egyszerű, nyugodt biztonsági autózással célba érnie legalább az ötödik helyen, a sport történetének 29. versenyzője lehet, aki megszerezte a címet, és Fernando Alonso rekordját megdöntve minden idők legfiatalabb pilótája lesz, akinek ez sikerült.
A tegnapi időmérőn a bajnoki rivális, Felipe Massa jelentős előnnyel szerezte meg a pole pozíciót, mmíg Hamilton csak a negyedik helyről indulhat majd, ő azonban nem izgatja magát emiatt.
„Nem változott a hozzáállásom ezen a hétvégén sem, most is győzni jöttem. A tempónk jó volt az időmérőn, de talán a stratégia nem alakult a legjobban. De a pontokat nem ma, hanem holnap osztják, a helyzetem pedig jó. Felipe stratégiáját sem lehet tudni, de lehet, hogy három kiálláson van. Persze az is lehet, hogy tényleg ilyen gyors, jó neki.” – mondta a mclarenes az időmérő után.
Hamilton nem tart attól, hogy a mezőny sűrűjében valami problémája akadhat, annak ellenére sem, hogy mellőle Kimi Räikkönen, mögüle pedig Fernando Alonso indul.
„Nem gondolok erre. Biztosan kemény rajt lesz, de szerintem minden pilóta tiszteli a másikat. Ha rosszul sikerül a rajtom, akkor persze biztosan támadni fog Fernando. De én azon leszek, hogy előtt tudjak maradni.”
A futam idejére esőt jósolnak. „Nem tudjuk, hogy mi lesz a futamon. Lehet, hogy megint ragyogó idő lesz, de az is lehet, hogy esni fog. Ha igen, az nekem jó lesz. A nedves körülmények között minden azon múlik, hogy ki tudja a pályán tartani az autót. Tudom, hogyha itt esik, akkor aztán tényleg szakad. Senkinek sem lesz könnyű dolga. Nem teszteltünk esőben a hétvégén, így új kihívás lesz. De akárhogy is alakul, én igyekszem majd épségben célba érni” – magyarázta Hamilton.
A McLarennél egyébként tegnap elárulták, hogy a bajnokjelölt autójának felkészítésére rekordösszeget költöttek a kínai és a brazil versenyhétvége között – mind a 3000 alkatrészt egyenként ellenőrizék újra és újra. Az MP4-23 átfésülése állítólag 7 millió dollárjába (kb. 1,5 milliárd Ft) került a csapatnak.
„Ez volt a legdrágább 15 ezredmásodperc a csapat történetében. Minden egyes alkatrészt megvizsgáltunk, kiszűrtük az új darabok gyermekbetegségeit” – mondta a csapatfőnök, Ron Dennis.