Az FIA Motorsport Világtanácsának mai ülése után a szervezet nyilvánosságra hozta a Forma-1 második hivatalos, a tervezettel együtt már harmadik 2009-es versenynaptárát.
Októberben nagy megdöbbenést váltott ki, hogy az előzetes versenynaptárral szemben a hivatalos változatból kihagyták a Kanadai Nagydíjat, majd alig néhány nappal később jött a következő meglepetés, a Francia Nagydíj szervezői egyszerűen lemondtak a futam 2009-es megrendezéséről.
Az FIA a változások miatt átrendezte a versenynaptárat. Az idény rövidebb lesz, egy futam pedig elköltözik: a Kínai Nagydíj az eddig októberi időpontról áprilisra, az egy héttel későbbre tolt Bahreini Nagydíj mellé kerül. A jövőre debütáló szezonzáró, az Abu Dzabi Nagydíj a korábbi változathoz képest két héttel előbbre, november 1-re került.
Hullanak a futamok, túl sokat kér Bernie
Hullanak a futamok, túl sokat kér Bernie
Fotó megosztása:
Jön az új luxuspálya
Jön az új luxuspálya
Fotó megosztása:
Még éjszakai futam is lehet
Még éjszakai futam is lehet
Fotó megosztása:
Drága mulatság
Drága mulatság
Fotó megosztása:
Moss nem hisz Doningtonban
Moss nem hisz Doningtonban
Fotó megosztása:
Kína tavaszra kerül
Kína tavaszra kerül
Fotó megosztása:
Nem biztos, hogy Indybe mennének vissza
Nem biztos, hogy Indybe mennének vissza
Fotó megosztása:
Több lehet majd az előzés Szingapúrban
Több lehet majd az előzés Szingapúrban
Fotó megosztása:
Autómentes futam Doningtonban
Autómentes futam Doningtonban
Fotó megosztása:
Nem bírják pénzzel
Nem bírják pénzzel
Fotó megosztása:
Bulgária is beszállna
Bulgária is beszállna
Fotó megosztása:
Három éven belül újra lesz futam
Három éven belül újra lesz futam
Fotó megosztása:
Több lehet az előzés idén
Több lehet az előzés idén
Fotó megosztása:
Donington - gyenge tervek, bizonytalan jövő
Donington - gyenge tervek, bizonytalan jövő
Fotó megosztása:
Két év múlva nemcsak bemutató lesz
Két év múlva nemcsak bemutató lesz
Fotó megosztása:
Új helyre költözne az Olasz Nagydíj?
Új helyre költözne az Olasz Nagydíj?
Fotó megosztása:
Flins-sur-Seine nevét kell megtanulnunk?
Flins-sur-Seine nevét kell megtanulnunk?
Fotó megosztása:
Későbbre kerültek a futamok
Későbbre kerültek a futamok
Fotó megosztása:
Csak egyszer viselné el
Csak egyszer viselné el
Fotó megosztása:
A legkülönlegesebb sportlétesítmény
A legkülönlegesebb sportlétesítmény
Fotó megosztása:
Tilke már szaglászik
Tilke már szaglászik
Fotó megosztása:
Bernie bekapta a horgot?
Bernie bekapta a horgot?
Fotó megosztása:
Bernie nem hosszabbít?
Bernie nem hosszabbít?
Fotó megosztása:
Nem bírják pénzzel
Nem bírják pénzzel
Fotó megosztása:
Stewart Ecclestone-t győzködi
Stewart Ecclestone-t győzködi
Fotó megosztása:
A válságra mindig lehet hivatkozni
A válságra mindig lehet hivatkozni
Fotó megosztása:
Ő is körülnéz a lehetséges helyszínen
Ő is körülnéz a lehetséges helyszínen
Fotó megosztása:
Két év múlva lehet újra francia futam
Két év múlva lehet újra francia futam
Fotó megosztása:
Egyelőre csak elvi lehetőség
Egyelőre csak elvi lehetőség
Fotó megosztása:
Bernie eddig nem emlegette a Kelet-Balkánt
Bernie eddig nem emlegette a Kelet-Balkánt
Fotó megosztása:
Idén is lesz észak-amerikai futam?
Idén is lesz észak-amerikai futam?
Fotó megosztása:
Nagy ígéret
Nagy ígéret
Fotó megosztása:
A veszteség nem számít
A veszteség nem számít
Fotó megosztása:
Nem biztos, hogy Indybe mennének vissza
Nem biztos, hogy Indybe mennének vissza
Nem vehetjük azonban biztosra, hogy ez már a végleges menetrend, hiszen a Kanadai Nagydíj megmentéséért még folyik a harc, Montreal visszakerülhet a naptárba, sőt úgy tűnik, hogy az Amerikai Nagydíj is újra felbukkanhat, bár ez utóbbi inkább csak 2010-re várható.
A tárgyalásokról a Honda főnöke, Nick Fry kotyogott: „Tudok róla, hogy jó ütemben folynak a tárgyalások a lehetséges amerikai helyszínekről, minden csapat nagyon reménykedik, hogy a lehető leghamarabb megoldás születik” – mondta a brit.
Az autógyártók számára kulcsfontosságú amerikai piacra 2000-ben tért vissza az F1, majd Bernie Ecclestone és az Amerikai Nagydíjnak addig otthont adó indianapolisi pálya vezetője, Tony George sikertelen pénzügyi alkuja után idén újra kimaradt. Bár Indianapolis azóta is reménykedik, hogy sikerül visszacsábítaniuk az F1-et, lehet, hogy a száguldó cirkusz végül máshol, egy igaz nagyváros közelében köt ki.
„Az egyik lehetőség, hogy visszatérünk Indianapolisba. De marketingszempontból talán jobb lenne a keleti parton valahol, mondjuk New Yorkban, vagy valahol a nyugati parton” – magyarázta Fry.
A módosított 2009-es F1-naptár |
1. Ausztrál Nagydíj |
2009. 03. 29. |
2. Maláj Nagydíj |
2009. 04. 05. |
3. Kínai Nagydíj |
2009. 04. 19. |
4. Bahreini Nagydíj |
2009. 04. 26. |
6. Spanyol Nagydíj |
2009. 05. 10. |
5. Monacói Nagydíj |
2009. 05. 24. |
6. Török Nagydíj |
2009. 06. 07. |
7. Brit Nagydíj |
2009. 06. 21. |
8. Német Nagydíj |
2009. 07. 12. |
9. Magyar Nagydíj |
2009. 07. 26. |
10. Európa Nagydíj |
2009. 08. 23. |
11. Belga Nagydíj |
2009. 08. 30. |
12. Olasz Nagydíj |
2009. 09. 13. |
13. Szingapúri Nagydíj |
2009. 09. 27. |
14. Japán Nagydíj |
2009. 10. 11. |
15. Brazil Nagydíj |
2009. 10. 18. |
16. Abu Dzabi Nagydíj |
2009. 11. 01. |