A csapatoknak nem kell az egyenmotor

Briatore magára maradt

Briatore magára maradt

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a költségcsökkentés jegyében októberben az egységes F1-motorok bevezetésének ötletével állt elő, majd a gyártók egyöntetű felháborodása után azt az alternatívát is előterjesztette, hogy a csapatok közösen dolgozzanak ki olyan megoldást, amelynek keretében a független kiscsapatok legfeljebb évi 5 millió euróért vásárolhassanak motorokat 2010-től.

A csapatok szervezete, a FOTA két héttel ezelőtt meg is állapodott a dologról, legalábbis az elnök, a ferraris Luca di Montezemolo ezt jelentette be. A Renault-főnök, Flavio Briatore azonban érdekes dolgot mondott egy friss interjúban, az olasz ugyanis arra utalt, hogy az olcsó motorokkal tulajdonképpen csak megkerülik a gyártók a költségcsökkentési szabályokat.

„A FOTA szeretné ezt úgy megoldani, hogy rendben, csináljunk az FIA követelményeinek megfelelő motort, amit aztán egy külső gyártó vihet a piacra a kiscsapatok számára. Az ötmilliós költséghatár erre a gyártóra vonatkozna” – mondta a Briatore a francia Liberationnak.

Az FIA szándéka és Briatore, azaz a FOTA megoldása között tehát nagy a különbség, hiszen míg a motorsportszervezet azt szeretné elérni, hogy senki se költsön a motorokra 5 milliónál többet, addig az utóbbi verzió szerint a gyártók a saját fejlesztéseikre továbbra is annyi pénzt szórnának el, amennyi jólesik, míg a független csapatok az olcsó, „fapados” erőforrásaikkal állnának pályára.