Külső segítség kell
A McLaren bejelentette, hogy 2010-től a a Freescale Semiconductor nevű céggel partnerségben dolgoznak majd a Forma-1-ben jövőre bevezetendő hibridrendszer fejlesztésén és gyártásán.

Nem a wokingi csapat azonban az első – sőt inkább ők a későn kelők -, amely külső partnert von be a fejlesztésbe. A Williams még tavasszal vásárolta be magát az Automotive Hybrid Power céghez, a Ferrari, a Renault, a Red Bull és a Toro Rosso pedig a FIAT csoporthoz tartozó Magnetti Marellivel dolgozik.

Az Auto Motor und Sport értesülései szerint a Bosch is saját KERS-projektet indított, így a csapatok a jövőben akár a német cégtől is beszerezhetik a rendszerüket.

A KERS fejlesztése egyébként lehet, hogy több csapat számára is túl nagy falatnak bizonyul, a Toyotánál nemrég beismerték, hogy csak a 2009-es idény közepén kerül majd a rendszer az autóra, és a Ferrarinál is többször panaszkodtak már nehézségekre.

A Ferrari elnöke, Luca di Montezemolo nemrég egyenesen hibának nevezte az erőltetett bevezetést:

„A jövő elég bonyolultnak tűnik az új szabályok miatt. Úgy érezzük, hogy a KERS jövő évi bevezetése hiba. Persze mi is úgy gondoljuk, hogy a Forma-1-nek élen kell járnia a technikai fejlődésben, de a versenyeken használt KERS egészen más lesz, mint az utcai autókba való” ? nyilatkozta az olasz.