A Williams csapat a Brit Forma-3 győztesével, Jonathan Kennarddal az angliai Kenble repülőtéren tartott tesztjén a 2009-es szabályoknak megfelelő légterelőkkel felszerelt autót küldött pályára. Bár a Williams egy őszi teszten az új hátsó szárnyat már kipróbálta, most az első légterelő is felkerült. Itt az első kép arról, hogy nagyjából mire is számíthatunk jövőre.
Jól látható, hogy az első szárny az idei konfigurációhoz képest sokkal egyszerűbb, mélyebbre lóg, és legfőképpen jóval szélesebb, teljesen benyúlik a kerekek elé. A hátsó szárny a nyolcvanas évekre emlékeztetően jóval magasabb és keskenyebb lesz az eddig megszokottnál.
Az autókról lekerülnek majd a különböző kis szárnyak, szarvak is, és természetesen – ez a képen persze nem látszik – 1997 után visszatérnek majd a minta nélküli, slick gumik is.
Az újítások elméletileg jelentősen csökkentik a leszorítóerőt, és az autók mögött keletkező légörvényeket, lehetővé téve így a szorosabb versenyzést és a gyakoribb előzéseket. Más kérdés, hogy mennyiben válik ez valóra, ugyanis van olyan szakértő, aki szerint nem lesz sok változás 2009-ben ebből a szempontból.