Pedro de la Rosa, a McLaren tesztpilótája az F1-pilóták érdekvédelmi szövetségének vezetőjeként (GPDA) mindig komoly hangsúlyt fektet a biztonságra és az azzal kapcsolatos fejlesztésekre a Forma-1-ben.

Most épp egy új megoldást próbál ki a barcelonai teszten. Elsőre persze ez keveseknek tűnhet fel, de a Motorsport Aktuell megtudta, hogy a sisakja egy új fejlesztést rejt. A japán Arai a spanyolt kérte fel, hogy tesztelje legújabb fejvédőjüket, amely egy esetleges baleset helyszínén megkönnyíti az orvosok munkáját, és csökkenti a nyaksérülés veszélyét.

Nyaksérülés ellen véd
Nyaksérülés ellen véd

Nyaksérülés ellen véd

Nyaksérülés ellen véd


A sisak belső párnázatában kialakított speciális merevítésnek köszönhetően a védőeszköz egyszerűbben levehető, amikor az áldozat eszméletlen. Ezzel csökkenthető annak esélye, hogy a fej elmozdulna helyzetéből, kockáztatva további nyaki vagy gerincsérüléseket.

A „szakszervezet” ötletei nyomán számos változás történt már az F1-ben. Legutóbb például David Coulthard és Alexander Wurz 2007-es balesete nyomán idénre magasabb oldalfallal készültek az autók, de azt sikerült elérniük, hogy jövőre ne tiltsák be a melegítő paplanokat.

A sisakok terén két igazi különlegesség is feltűnt korábban az F1-ben, az egyik Ralf Schumacheré volt, amely képes volt megjeleníteni az ideális ívet, míg Michael Schumachernek egy vadászpilótákéra emlékeztető, levegőztető rendszerrel is felszerelt elemet terveztek.

Ez volt Michael Schumacher sisakjának terve:

Schumacher sisakja
  1. Belső maszk
  2. Akkumlátorok a héj alatt
  3. Zajcsillapító részek
  4. Bolting device (sok sikert a fordításhoz!)
  5. Titánium záró pöcök
  6. Titánium záró pöcök
  7. Belső maszk
  8. Rezonancia csillapító
  9. Légkeverő csatlakozó