Tegnap délután már megírtuk, hogy a Hondánál komoly krízismegbeszélésre került sor, sőt olyan pletykák is felröppentek, hogy a csapatot eladják vagy egyszerűen megszüntetik.

A megbeszélések után hondás források elárulták, hogy a pletykák igazak, a japán gyártó 2009-ben már nem vesz részt a Forma-1-ben, a vezetők azt tanácsolták az alkalmazottaknak, hogy keressenek más munkát.

Hivatalos bejelentés híján egyelőre ellentmondó információk vannak arról, hogy a csapat esetleges – a gazdasági klímát tekintve igen valószínűtlen – eladására december végéig vagy jövő márciusig szabott határidőt a japán cég, az azonban bizonyos, hogy a Honda nem öl több pénzt az F1-es projektbe, és úgy tudni, hogy motorszállítóként sem marad a sportban.

Az utolsók közül az élre?
Brawnékat nem támogatja tovább a japán vezetés

Brawnékat nem támogatja tovább a japán vezetés

Brawnékat nem támogatja tovább a japán vezetés


A Honda a 2006-os első futamgyőzelme óta egyre gyengébben szerepelt az elmúlt két idényben, és bár 2007-ben nagy fejvadászatba kezdtek, hogy a paddock legjobb szakembereit – köztük az exferraris Ross Brawnt – gyűjtsék össze, a gazdasági válság miatt az esetleges eredményeket már nem várják meg Japánban.

Rossz hír ez a közvetlenül érintetteknek, Jenson Button, Rubens Barrichello, és a két fiatal brazil, Bruno Senna és Lucas di Grassi F1-es állás nélkül maradhat 2009-re, de nemcsak őket érintheti nagyon kellemetlenül a hír.

A Honda kiszállása akár lavinát is elindíthat, a gazdasági nehézségek és a csapatokra oktrojált szabályváltoztatások több gyártót is elűzhetnek az F1-ből. Elsőként például a nagy japán riválist, a Toyotát, amely hét idény alatt sem ért el igazi sikert, de a nagy hazai ellenfél jelenléte eddig mindig a sportban tartotta.

Az F1 ura, Bernie Ecclestone is foghatja a fejét, ugyanis úgy tudni, hogy a jó öreg Bernie a versenyszervezőkkel kötött szerződéseiben legalább 20 autós mezőnyre vállalt kötelezettséget. A Honda, és könnyen lehet, hogy a Toro Rosso kidőlésével – ne feledjük, pont ez a két csapat nem véglegesítette eddig a 2009-es felállását! – a rajtrács 18 vagy akár 16 autóra is olvadhat.

Munkanélküliek lesznek?

Munkanélküliek lesznek?

Munkanélküliek lesznek?


Lehet, hogy visszatérünk a hetvenes évekhez, amikor némelyik csapat három, sőt akár öt autót is indított? 2009-ben három-három Ferrari és McLaren áll majd rajthoz? Alonso mégis a Ferrarihoz megy? Talál vevőt a Honda? Esetleg a tavaly a küszöbön elbuktatott prodrive-os Dave Richardsot? Ha nem,  mi lesz a volt versenyzőkkel? Összeomlik a Forma-1 úgy, ahogy van, vagy nem lesz nagy hatása a japán csapat távozásának?

Alig várjuk a válaszokat.