Lehet, hogy a pilóták is eltűnnek

Fény az alagút végén?

Fény az alagút végén?

A Honda ma hivatalosan is bejelentette, hogy azonnali hatállyal kiszáll a Forma-1-ből, a csapatot pedig eladásra szánják, ha pedig ez nem sikerül, feloszlatják.

A Forma-1-es csapat vezetője, Nick Fry ma már arról nyilatkozott, hogy van remény a folytatásra, vevők szinte azonnal jelentkeztek.

„Az elmúlt 12 órában három komoly ajánlat is érkezett a csapat megvásárlására, úgyhogy reménykedünk, hogy ott lehetünk majd [a szezonnyitón] Melbourne-ben. Kiemelném, hogy ez teljesen más helyzet, mint bármelyik korábbi F1-es csapat kiesésekor. Ez az egyik legjobb gazdasági alapokkal, ingóságokkal, forrásokkal rendelkező csapat, nagyszerű stábbal, és egy Ross Brawn által tervezett [2009-es] autóval” – magyarázta Fry, aki szerint biztosan vonzó befektetésnek számítanak.

Egyelőre természetesen nem tudni, hogy kik a kérők, de az év elején a Super Aguri végnapjai alatt felbukkant már az arab hátterű Magma Group, amelynek vezetője, Martin Leech Nick Fry régi barátja, Ross Brawn pedig ferraris kapcsolataival viszonylag könnyen átvehetné a Force India által nemrég dobott motorszállítói szerződést.

A volt Ferrari-vezért, Jean Todtot és fiát, Nicolas-t is felírhatjuk az érdeklődők listájára, ahogy a Hondával korábban már kapcsolatban állt egykori B.A.R.-csapatfőnököt, a Prodrive F1-es projektjével tavaly elbukott David Richardsot sem lehet kizárni. A Super Aguri haláltusájánál már bejelentkezett a német Weigl cég is, lehet, hogy nekik is kedvük lenne újra nekifutni az F1-nek.

Érdekes lenne tudni, hogy a brazil olajvállalattal, a Petrobrasszal 2009-től élő szponzori szerződést a cég felbontja, vagy az üzlet maradhat a csapat eladása esetén is. Az utóbbi változat természetesen megkönnyíthetné az új tulajdonos keresését.