Az FIA szándéka szerint 2009-től a csapatok a Forma-1-et „megzöldítő” mozgásienergia-visszanyerő rendszert, az ún. KERS-t használják majd. A csapatok 2008 folyamán komolyan dolgoztak az újítás fejlesztésén, de az időnkénti panaszok szerint inkább kevesebb, mint több sikerrel.

A Red Bull, a Renault, a Toyota, és még a Ferrari is problémákról, nem túl jó eredményekről számolt be, és többször is felmerült már, hogy halasszák el az egyébként jövőre még nem kötelező, csak opcionális KERS bevezetését. A KERS pártján a fejlesztésben valószínűleg jól haladó BMW és a Honda állt.

Nagyot kellene ugrani jövőre
Haug halasztana

Haug halasztana

Haug halasztana


A McLarentől nem nagyon hallatszottak eddig sem ellenző, sem támogató vélemények, de most a motorszállító és résztulajdonos, a Mercedes motorsport-igazgatója, Norbert Haug egyértelműen a halasztást javasolja. A német szakember szerint hiba lenne a mostani gazdasági helyzetben további milliókat kiszórni a KERS-re, „nem lehet játszadozni”, ahogy a Motorsport Aktuellnek mondta.

Haug szerint a KERS fejlesztése „nagyon költséges foglalatosság”, ennek elvetésével 25 százalékkal csökkenthetők lennének a motorfejlesztési kiadások, ezért és bölcsebb lenne, ha csak később vennék elő újra az ötletet.

Mivel a KERS használata jövőre még nem kötelező, így könnyen lehet, hogy több csapat – a Toyota, a Ferrari és a fentiek alapján akár a McLaren – is a hibridrendszer nélküli autóval kezdi majd a 2009-es szezont.