A Ferrari és egyben a csapatok szervezete, a FOTA elnöke, Luca di Montezemolo megint panaszkodott egy sort. Az olasz szakember szerint az állandó szabályváltoztatások, és az új, a szingapúrihoz és a valenciaihoz hasonló pályák miatt a Forma-1-ből kiveszik a valódi, izgalmas verseny.

„Nem kell két vagy három Monte Carlo! Legközelebb már a Colosseumban vagy a Vatikánban lesz futam… Ez így nem autóverseny. Nem hiszem, hogy több jacht és szép panoráma kell, inkább olyan pályák, ahol lehet előzni, ahol a közönség igazi versenyt élvezhet, nem olyan helyek, ahol egy Piquet-féle baleset tönkreteheti az egész futamot” – utalt a Szingapúri Nagydíjra Montezemolo.

„Úgy kellene javítani a versenyzésen, hogy ne csak esőben vagy a biztonsági autó miatt lehessen jó a futam. Ha megnézzük, az elmúlt tíz évben nagyon sokszor változtattunk a sport szabályain és a műszaki előírásokon. Néha kell a változás, hogy tiszta lappal indulhasson mindenki, de most olyan ez, mintha egy focistának azt mondanánk, hogy esőben, futócipőben játsszon, hogy így essen-keljen a pályán. Ez így mesterséges.”

„Változtatni kell a technikai szabályokon, hogy több legyen az előzés, és új, előzésekre alkalmas pályák is kellenek. Igazi pályák, nem turisztikai célpontok. Monte Carlónak van történelme, de két-három ilyen pálya nem kell!” – háborgott a Ferrari-vezér.

A csapatoknak nem kell az egyenmotor
Montezemolo mindennel elégedetlen

Montezemolo mindennel elégedetlen

Montezemolo mindennel elégedetlen


Montezemolo a jövőre bevezetendő KERS miatt is panaszkodott. A mozgásienergia-visszanyerő rendszert – amelynek a fejlesztésével a Ferrari nem halad valami jól – szerinte értelmetlen most erőltetni, ugyanis nagyon sokba kerül, és a mostani formájában egyáltalán nem hasznosítható a technológia az utcai autók gyártásában. Montezemolo úgy gondolja, hogy 2012 környékén kellene ezzel foglalkozni.

„Nem a KERS mögötti filozófiát ellenzem, nagyon is fontos, hogy a csapatok környezetbarát technológiát fejlesszenek, de a mostani út elhibázott. Az egésznek egy csomagot kellene alkotnia, három-négy év munka kellene a motor-KERS kombináció elkészítéséhez.”