Kik járnak jobban?
Kik járnak jobban?
Fotó megosztása:
A leggyorsabb Buemi lett
A leggyorsabb Buemi lett
Fotó megosztása:
Szemből Forma BMW is lehetne a Renault
Szemből Forma BMW is lehetne a Renault
Fotó megosztása:
Több tucatnyi kép a galériában!
Több tucatnyi kép a galériában!
Fotó megosztása:
Az FW31-est Hülkenberg próbálta ki
Az FW31-est Hülkenberg próbálta ki
Fotó megosztása:
De la Rosa a régi hátsó szárnnyal körözött
De la Rosa a régi hátsó szárnnyal körözött
Fotó megosztása:
A Toyotánál Kobayshi dolgozott
A Toyotánál Kobayshi dolgozott
Fotó megosztása:
Oldalról nagyon elegáns a Williams
Oldalról nagyon elegáns a Williams
Fotó megosztása:
Bueminek még jó ideig a régi autó jut csak
Bueminek még jó ideig a régi autó jut csak
Fotó megosztása:
A Toyota is feltette a cápauszonyt
A Toyota is feltette a cápauszonyt
Fotó megosztása:
Pocsék idő volt
Pocsék idő volt
Fotó megosztása:
Buemi egy kicsit ijesztő
Buemi egy kicsit ijesztő
Fotó megosztása:
Rosberg autóval sem volt sokkal gyorsabb
Rosberg autóval sem volt sokkal gyorsabb
Fotó megosztása:
Trulli is megjött
Trulli is megjött
Fotó megosztása:
Nem kezdődik jól az év
Nem kezdődik jól az év
Fotó megosztása:
Azért a nap is sütött egy kicsit
Azért a nap is sütött egy kicsit
Fotó megosztása:
Két és fél hónap után újra F1-esben a bajnok
Két és fél hónap után újra F1-esben a bajnok
Fotó megosztása:
A 2009-es Forma-1-es autók leszorítóereje a szabályoknak megfelelően jóval kisebb, mint a korábbi években, a minta nélküli, slick gumik visszatérése azonban ellensúlyozza ezt, állítja a McLaren spanyol tesztpilótája.
„Meglepett, hogy milyen kis változást hozott a slick gumi és az új aerodinamikai csomag! Az autó jobban tapad alacsony sebességnél, a gyors kanyarokban viszont egy kicsit lassabb – de ami ott elveszik, visszajön a lassabb kanyarokban. Jobban tapad az autó eleje, és érzékenyebb a kormányzásra, ügyesnek kell lenni. De ha ezeket a gumikat a tavalyi autókra szerelnénk, körönként három másodperccel gyorsabbak lennének” – magyarázta Pedro de la Rosa, miután három napig tesztelte az MP4-24-est.
A veterán tesztelő szerint egyértelműen a gumik jelentik a legnagyobb változást, a többi újítás hatása nem túl látványos.
„A gumik a legfontosabbak, hiszen csakis azok érintkeznek az aszfalttal. A KERS és az első szárny mozgó eleme csak néhány tizedet jelent, a slickek viszont sokkal többet. Persze egészen Ausztráliáig nem tudhatjuk majd, hogy pontosan hogyan is viselkednek, mert addig téli körülmények között tesztelünk. Majd akkor derül csak ki, hogyan reagálnak a meleg aszfaltra, és milyen ütemben kopnak. Ez a legnagyobb változás, a slickek nagyon különböznek a tavalyi gumiktól” – folytatta.
A tesztelés hétfő óta nedves pályán folyik Portugáliában, a toyotás Jarno Trulli pedig arra panaszkodik a tegnapi első körök után, hogy esőben szinte lehetetlen vezetni az új autókat.
„Nagyot csökkent a leszorítóerő és a tapadás. A vizes körülmények között nagyon nehéz volt felmelegíteni a gumikat, mindenki szenvedett, alig lehetett vezetni az autókat.”