Bár egyelőre úgy tűnik, hogy 2009 nagy újítását, a mozgásienergia-visszanyerő rendszert, rövidebb nevén a KERS-t talán egyetlen csapat sem veti be az év elején, de a több száz voltos, többtucatnyi amperes áramerősséggel működő elektromos berendezés kezelésére így is időben fel kell készülni.

A sportot felügyelő FIA jelenleg is a csapatokkal közösen dolgozik a megfelelő biztonsági előírásokon és procedúrákon. A szervezet technikai kérésekért felelős főtisztviselője, Charlie Whiting elmondta, hogy létrehoztak egy, a KERS biztonságával foglalkozó munkacsoportot, jó néhány szabályt már véglegesítettek, és hamarosan elkészül az a dokumentum is, amelyet a pályáknak küldenek szét, hogy a helyi pályamunkások, pályabírók megfelelően felkészülhessenek az elektromos rendszerekkel felszerelt autók kezelésére.  

Külső segítség kell
Közös érdek a biztonság

Közös érdek a biztonság

Közös érdek a biztonság


„A csapatok természetesen a saját érdekük miatt is komolyan foglalkoznak a témával, de a pályabírók szempontjából is körbejárják a kérdést. Az autókon lesz például a KERS állapotát jelző fény, amely alapján eldönthetik, hogy hozzányúlhatnak-e az autóhoz. A pályán dolgozókat a különböző, színekkel jelölt alkatrészek begyűjtéséről tájékoztatjuk majd, és védőkesztyűt is kapnak, amelyek néhány ezer voltig biztonságot jelentenek” – magyarázta a szakember.

Whiting arról is beszélt, hogy a csapatok által kezdetben kifejlesztett többféle KERS-megoldás közül idővel kiemelkedik majd a leghatékonyabb típus, és az terjed el, emellett az FIA tisztviselője azt is hangsúlyozta, hogy izgalmas lesz látni, hogy a pilóták hogyan élnek majd a futamokon az új rendszer által biztosított ideiglenes pluszlóerőkkel.