Külső segítség kell
Külső segítség kell
Fotó megosztása:
Ők jól állnak
Ők jól állnak
Fotó megosztása:
Közös érdek a biztonság
Közös érdek a biztonság
Fotó megosztása:
Kesztyűs kézzel bánnak a KERS-szel
Kesztyűs kézzel bánnak a KERS-szel
Fotó megosztása:
Az autó orrával is próbálkoztak
Az autó orrával is próbálkoztak
Fotó megosztása:
Nem hiába dolgoztak rajta annyit
Nem hiába dolgoztak rajta annyit
Fotó megosztása:
A kicsiktől a nagyokig mindenki a kilókat számolja
A kicsiktől a nagyokig mindenki a kilókat számolja
Fotó megosztása:
Kubica és társai hátrányban
Kubica és társai hátrányban
Fotó megosztása:
Alonso csak Glockot tudta bosszantani a KERS-szel
Alonso csak Glockot tudta bosszantani a KERS-szel
Fotó megosztása:
Hamilton jobban kihasználta a pluszerőt
Hamilton jobban kihasználta a pluszerőt
Fotó megosztása:
Még mérlegelnek
Még mérlegelnek
Fotó megosztása:
Webber temeti a hibridrendszert
Webber temeti a hibridrendszert
Fotó megosztása:
A Renault-nak és a Ferrarinak sem jött be
A Renault-nak és a Ferrarinak sem jött be
Fotó megosztása:
Senki sem rajong érte
Senki sem rajong érte
Fotó megosztása:
Az autó orrával is próbálkoztak
Egyelőre úgy tűnik, hogy a csapatok jelentős része a 2009-től opcionális új mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a KERS nélkül vág neki az idénynek, de a háttérben azért komoly munka folyik.
A Ferrari a hibridrendszer egyik legnagyobb ellenzője, a főnök, Luca di Montezemolo szerint erőltetett a bevezetés, és csak az ablakon kidobott pénz a fejlesztés, de most kiderült, hogy az olasz csapat alaposan beleásta magát a fejlesztésbe, és a jelenlegi megoldás már a harmadik a sorban, amit kipróbáltak. Lassan érthetővé válik a vezér panasza.
A svájci Motorsport Aktuell arról ír, hogy a hagyományosabb megoldás mellett a Ferrari mérnökei egy olyan változatot is kipróbáltak, amelyben a KERS akkumulátorai az autó orrában kaptak helyet. Ezzel sikerült volna kikerülniük a KERS egyik legnagyobb hátrányát, hiszen az újabb súly nem rontotta volna az autó középső részének egyensúlyát.
Az első tesztek után azonban kiderült, hogy ez a megoldás gondot okozott az első szárnynál, és problémát jelentett az is, hogy így a pilótafülkén keresztül kellett vezetni nagyfeszültségű kábeleket.
A Ferrari első, a Magnetti-Marelli által fejlesztett KERS-e is műszaki problémák miatt fuccsolt be, a jelenlegi, harmadik rendszer pedig nem sok pluszteljesítményt ad, ahogy azt már Kimi Räikkönen is elmondta.