Kevesebb motor, nagyobb játéktér

Hátul "véleményes" az autó

Hátul „véleményes” az autó

Kétségek merültek fel a Williams és a Toyota 2009-es autójának szabályosságát illetően. A riválisok szerint a két csapat új modelljein az autók diffúzorai és a hátsó rész egyéb alkatrészei ravasz tervezéssel túllépik a szabályokban megszabott 175 mm-es mérethatárt.  

A Renault technikai főnöke, Pat Symonds óvatosan fogalmazott a kérdésről:

„Mindenképpen érdekes darabok, de a szabályosságukról nem nyilatkozhatok. Erről az FIA dönthet. Megkérdezzük majd, de egyelőre még nem került sor erre.”

A jelentős szabályváltozások miatt a csapatok 2009-re gyakorlatilag az alapoktól tervezték az új autókat, így érthető, hogy mindenki igyekezett a legügyesebben megtalálni a kiskapukat, ugyanazokra a problémákra számos megoldás született. Nemrég már az új Ferrari kipufogója is szemet szúrt az ellenfeleknek, és nagyon valószínű, hogy az idény kezdetéig még jó néhány esetben az FIA-nak kell majd tisztázni, hogy mit engednek meg a szabályok.

Műszaki és egyéb okból konkrét óvást a riválisok csak a futamokon tehetnek, a mostani felvetések inkább a szabályok tisztázását szolgálják, hogy az FIA bólintása esetén az ellenfelek egy-egy ügyes újítását más csapatok is magukévá tegyék.