Kevesebb motor, nagyobb játéktér
Kevesebb motor, nagyobb játéktér
Fotó megosztása:
Mikor fejlesztenek?
Mikor fejlesztenek?
Fotó megosztása:
Végre nem lehet bukni a safety car miatt
Végre nem lehet bukni a safety car miatt
Fotó megosztása:
Hátul "véleményes" az autó
Hátul "véleményes" az autó
Fotó megosztása:
Érthetőbb lesz a rajtsorrend
Érthetőbb lesz a rajtsorrend
Fotó megosztása:
Nem éri meg jó húsban lenni
Nem éri meg jó húsban lenni
Fotó megosztása:
Nem csaltak, csak ügyesek
Nem csaltak, csak ügyesek
Fotó megosztása:
Sokan figyelik a mérleget
Sokan figyelik a mérleget
Fotó megosztása:
Nem lesz állandó cserebere
Nem lesz állandó cserebere
Fotó megosztása:
Egyelőre nem látnak szabálytalanságot
Egyelőre nem látnak szabálytalanságot
Fotó megosztása:
Hátul „véleményes” az autó
Kétségek merültek fel a Williams és a Toyota 2009-es autójának szabályosságát illetően. A riválisok szerint a két csapat új modelljein az autók diffúzorai és a hátsó rész egyéb alkatrészei ravasz tervezéssel túllépik a szabályokban megszabott 175 mm-es mérethatárt.
A Renault technikai főnöke, Pat Symonds óvatosan fogalmazott a kérdésről:
„Mindenképpen érdekes darabok, de a szabályosságukról nem nyilatkozhatok. Erről az FIA dönthet. Megkérdezzük majd, de egyelőre még nem került sor erre.”
A jelentős szabályváltozások miatt a csapatok 2009-re gyakorlatilag az alapoktól tervezték az új autókat, így érthető, hogy mindenki igyekezett a legügyesebben megtalálni a kiskapukat, ugyanazokra a problémákra számos megoldás született. Nemrég már az új Ferrari kipufogója is szemet szúrt az ellenfeleknek, és nagyon valószínű, hogy az idény kezdetéig még jó néhány esetben az FIA-nak kell majd tisztázni, hogy mit engednek meg a szabályok.
Műszaki és egyéb okból konkrét óvást a riválisok csak a futamokon tehetnek, a mostani felvetések inkább a szabályok tisztázását szolgálják, hogy az FIA bólintása esetén az ellenfelek egy-egy ügyes újítását más csapatok is magukévá tegyék.