Míg Bahreinben már másodszorra tette ma lehetetlenné a munkát a homokvihar, addig a spanyolországi Jerezben az oda utazott F1-es csapatok probléma nélkül teszteltek.
A legjobb időt természetesen a 2008-as Toro Rossóval köröző Sebastien Bourdais teljesítette, de sokkal fontosabb, hogyan muzsikáltak a 2009-es modellek.
Közülük a legjobb a világbajnok, Lewis Hamilton McLarenje volt, de tulajdonképpen Sebastian Vettel is ugyanarra volt képes az egyelőre elég jól eltaláltnak tűnő Red Bull-lal, a német pilóta leggyorsabb köre egyetlen ezredmásodperccel volt csak rosszabb.
„Ma először végre meleg, száraz körülmények között tesztelhettem az MP4-24-est, és igencsak biztató, amit tapasztaltam. Az autó erősnek tűnik, olyan, mint a tavalyi. Nem tartott sokáig megszokni az új gombokat sem (a KERS és a mozgatható első szárnykezelőszerveit), a nagy feladat mindenki számára a slick gumik kiismerése lesz” – mondta Hamilton a nap végén.
A Renault megint a Williams mögött lemaradva lett az az utolsó, hiába tett meg vele a kétszeres világbajnok Alonso 133 kört, mint két másik versenyző együttvéve. A spanyol elég semmitmondóan beszélt a mai eredményekről:
„A mai nap csak a kilométerek gyűjtéséről szólt, elsősorban a KERS miatt. Ez volt az első száraz napom az autóban, nagyon sokat megtudtam ma. Sok kört teljesítettem, és ezután nekiláthatunk a beállítások megtalálásának is, hogy jobban érezzem azt autót.”
A jerezi tesztsorozat holnap zárul.
Teszt, Jerez, 2009.02.12.
# | Pilóta | Csapat | Idő |
1. | Bordais | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.493 |
2. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:20.737 |
3. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:20.738 |
4. | Nakajima | Williams-Toyota | 1:20.898 |
5. | Alonso | Renault | 1:21.307 |