Míg Bahreinben már másodszorra tette ma lehetetlenné a munkát a homokvihar, addig a spanyolországi Jerezben az oda utazott F1-es csapatok probléma nélkül teszteltek.

A legjobb időt természetesen a 2008-as Toro Rossóval köröző Sebastien Bourdais teljesítette, de sokkal fontosabb, hogyan muzsikáltak a 2009-es modellek.

Közülük a legjobb a világbajnok, Lewis Hamilton McLarenje volt, de tulajdonképpen Sebastian Vettel is ugyanarra volt képes az egyelőre elég jól eltaláltnak tűnő Red Bull-lal, a német pilóta leggyorsabb köre egyetlen ezredmásodperccel volt csak rosszabb.

„Ma először végre meleg, száraz körülmények között tesztelhettem az MP4-24-est, és igencsak biztató, amit tapasztaltam. Az autó erősnek tűnik, olyan, mint a tavalyi. Nem tartott sokáig megszokni az új gombokat sem (a KERS és a mozgatható első szárnykezelőszerveit), a nagy feladat mindenki számára a slick gumik kiismerése lesz” – mondta Hamilton a nap végén.

A Renault megint a Williams mögött lemaradva lett az az utolsó, hiába tett meg vele a kétszeres világbajnok Alonso 133 kört, mint két másik versenyző együttvéve. A spanyol elég semmitmondóan beszélt a mai eredményekről:

Bajban a Renault?
Nincs oka az örömre

Nincs oka az örömre

Nincs oka az örömre


„A mai nap csak a kilométerek gyűjtéséről szólt, elsősorban a KERS miatt. Ez volt az első száraz napom az autóban, nagyon sokat megtudtam ma. Sok kört teljesítettem, és ezután nekiláthatunk a beállítások megtalálásának is, hogy jobban érezzem azt autót.”

A jerezi tesztsorozat holnap zárul.

Teszt, Jerez, 2009.02.12.

# Pilóta Csapat Idő
 1.  Bordais  Toro Rosso-Ferrari  1:18.493
 2.  Hamilton  McLaren-Mercedes  1:20.737
 3.  Vettel  Red Bull-Renault  1:20.738
 4.  Nakajima  Williams-Toyota  1:20.898
 5.  Alonso  Renault  1:21.307