Bár néhány nappal ezelőtt még a Red Bull ifjú titánja, Sebastian Vettel is kiállt a pilóták szervezete, a GPDA álláspontja mellett, miszerint nem akarják kifizetni az elmúlt évben drasztikusan megemelt díjú Forma-1-es versenyzési engedélyeket, az ún. szuperlicenceket, a német sajtóban felröppent, hogy mégiscsak a kasszához ment a versenyző.

Az FIA a hét elején közölte, hogy három pilóta fizetett eddig, a Motorsport-magazin.com szerint egyikük Vettel, akinek 2009-es „tarifája” 80 ezer euró.

Vettel honfitársa, a toyotás Timo Glock még nem fizetett, és egyértelműen elutasítja az FIA-elnök, Max Mosley érvelését, aki szerint a versenyzők olyan sokat keresnek, hogy meg sem kottyan nekik a több tíz vagy akár százezres kiadás. Glocknak idén 63 ezer eurót kellene befizetnie, hogy rajthoz állhasson.

Ralfot kellett pótolni
Glock nem érti

Glock nem érti

Glock nem érti


„Talán nem mindenki milliomos az F1-ben. Ez volt az első évem, és jó sokba kerül (a szuperlicenc). Drága ez az engedély, és egyetlen más motorsport-kategóriában sem kell ennyit fizetni. Persze mindenki ugyanebben a cipőben jár” – mondta az Autosport.comnak a német.

Glock szerint a pilótáknak nincs igazi választási lehetősége, fizetniük kell előbb-utóbb, de legalább azt szeretné tudni, hogy miért is ekkora az összeg.

„Meglátjuk, hogy alakul, de a lényeg, hogy nem értem, miért kell ilyen sokat fizetni. Szerintem hatalmas az emelés tavalyról idénre és 2007-ről 2008-ra. A lényeg, hogy semmi magyarázatot nem kaptunk erre. Persze végül úgyis fizetnünk kell, a Forma-1-es versenyzéshez kell a szuperlicenc.”