Bár néhány nappal ezelőtt még a Red Bull ifjú titánja, Sebastian Vettel is kiállt a pilóták szervezete, a GPDA álláspontja mellett, miszerint nem akarják kifizetni az elmúlt évben drasztikusan megemelt díjú Forma-1-es versenyzési engedélyeket, az ún. szuperlicenceket, a német sajtóban felröppent, hogy mégiscsak a kasszához ment a versenyző.
Az FIA a hét elején közölte, hogy három pilóta fizetett eddig, a Motorsport-magazin.com szerint egyikük Vettel, akinek 2009-es „tarifája” 80 ezer euró.
Vettel honfitársa, a toyotás Timo Glock még nem fizetett, és egyértelműen elutasítja az FIA-elnök, Max Mosley érvelését, aki szerint a versenyzők olyan sokat keresnek, hogy meg sem kottyan nekik a több tíz vagy akár százezres kiadás. Glocknak idén 63 ezer eurót kellene befizetnie, hogy rajthoz állhasson.
„Talán nem mindenki milliomos az F1-ben. Ez volt az első évem, és jó sokba kerül (a szuperlicenc). Drága ez az engedély, és egyetlen más motorsport-kategóriában sem kell ennyit fizetni. Persze mindenki ugyanebben a cipőben jár” – mondta az Autosport.comnak a német.
Glock szerint a pilótáknak nincs igazi választási lehetősége, fizetniük kell előbb-utóbb, de legalább azt szeretné tudni, hogy miért is ekkora az összeg.
„Meglátjuk, hogy alakul, de a lényeg, hogy nem értem, miért kell ilyen sokat fizetni. Szerintem hatalmas az emelés tavalyról idénre és 2007-ről 2008-ra. A lényeg, hogy semmi magyarázatot nem kaptunk erre. Persze végül úgyis fizetnünk kell, a Forma-1-es versenyzéshez kell a szuperlicenc.”