Az F1-nek jól jönne az új résztvevő
Az F1-nek jól jönne az új résztvevő
Fotó megosztása:
Ha elég olcsó az F1, jöhetnek
Ha elég olcsó az F1, jöhetnek
Fotó megosztása:
Elhozzák Amerikát a Forma-1-be
Elhozzák Amerikát a Forma-1-be
Fotó megosztása:
Vajon eljut a Forma-1-be?
Vajon eljut a Forma-1-be?
Fotó megosztása:
Kompakt csapattal győznének
Kompakt csapattal győznének
Fotó megosztása:
Nem kell az instant csapat
Nem kell az instant csapat
Fotó megosztása:
Kicsik, de elszántak lesznek
Kicsik, de elszántak lesznek
Fotó megosztása:
Az amerikai csapatnál jól jöhet a rutinja
Az amerikai csapatnál jól jöhet a rutinja
Fotó megosztása:
Stoddart szerint rosszkor rossz ötlet a USF1
Stoddart szerint rosszkor rossz ötlet a USF1
Fotó megosztása:
Ez így nem lesz jó
Ez így nem lesz jó
Fotó megosztása:
Valóra válnak a tervek?
Valóra válnak a tervek?
Fotó megosztása:
Ken Anderson és Peter Windosr
Ken Anderson és Peter Windosr
Fotó megosztása:
Az F1-hez csak neki van joga
Az F1-hez csak neki van joga
Fotó megosztása:
Hatalmas hagyomány
Hatalmas hagyomány
Fotó megosztása:
Vonzó a külső szállító
Vonzó a külső szállító
Fotó megosztása:
Vajon eljut a Forma-1-be?
A tervek szerint USF1 néven 2010-ben új csapat szállna be a Forma-1-be. Az egykori F1-es mérnök, Ken Anderson, és az elismert szakújságíró, Peter Windsor közös projektjéről egyre többet tudni. Az amerikai központú alakulat nagyon szeretne amerikai pilótákat rajthoz állítani. Az egyik jelöltjük a hazájában nagyon népszerű Danica Patrick, aki tavaly az IndyCar első női futamgyőztese lett.
„Danica nagyszerű, a sajtó is imádja. Tony George (az IndyCar sorozat főnöke) elég pipa lenne, ha elvinném őt a Forma-1-be, de majd meglátjuk. Nem tudom, hogy ő szeretné-e, de mi nagyon szívesen tesztelnénk vele” – mondta Anderson.
A tavalyi futamgyőzelem után már felmerült egyszer, hogy a 26 éves Patrick kipróbálhatja magát az F1-ben, akkor a Hondával hozták hírbe, de végül nem lett belőle semmi. A hölgy mellett esélyes lehet még a csapat másik versenyzői helyére a Toro Rossónál már F1-es tapasztalatokat szerzett Scott Speed is, de az 1978-as világbajnok Mario Andretti unokája, és a McLarennél 1993-ban szerencsét próbált Michael Andretti fia, Marco is.
Az Associated Press hírügynökség szerint a csapat 64 millió dolláros költségvetéssel indulna, és nagyjából száz főt foglalkoztatna. A központ az amerikai autósport paradicsoma – a helyi egyetemen külön szak van a motorsportba igyekvők számára – az észak-karolinai Charlotte lenne, európai bázisként pedig a World Series by Renault-ban és Le Mans-ban induló Epsilon Euskadi csapat spanyolországi létesítménye jöhetne szóba.
A USF1 február 24-én készül bővebb hivatalos bejelentésre.