Tegnap a dél-spanyolországi Jerezben nyolc Forma-1-es csapat kezdte meg az utolsó előtti idényközi tesztet. A Toro Rosso és a valószínűleg feltámadó volt Honda kivételével mindenki munkához látott vasárnap.
A nap nagy részében borús, hűvös idő volt, dél körül még néhány csepp eső is hullott, de délutánra kisütött a nap, így az időjárás nem hátráltatta komolyan a munkát.
Az időeredmények alapján az új Red Bull továbbra is nagyon erősnek tűnik: Sebastian Vettel egészen megdöbbentő fölénnyel végzett az élen, 1,3 másodpercet adott a ferraris Felipe Massának, aki délután értékes időt veszített, miután eldobta az F60-ast, komoly kár azonban nem keletkezett az autóban.
Massa mögött a toyotások végeztek: a harmadik legjobb időt a gyári csapat japán tesztpilótája, Kamui Kobayashi teljesítette, a negyedik leggyorsabb pedig a williamses Nico Rosberg volt.
A BMW-nek nem volt jó napja: eredetileg a gumikat szerették volna tesztelni, de egy motorhiba miatt a délelőtt az erőforrás kicserélésével telt el, majd a zápor miatt az esőgumikat kellett feltenni, így délután Robert Kubica inkább áttért a rajtszimulációkra. Legjobb eredménye az ötödik helyre volt elég.
„Sajnos nem mehettem annyi kört, mint szerettem volna. Délután többször is megszakadt az edzés az időjárás és a piros zászlók miatt – azt hiszem, holnap sűrű napom lesz” – mondta a lengyel.
A Force India november óta először jelent meg újra közös teszten, a szerdán Silverstone-ban már kipróbált új autót, a VJM02-est tegnap a csapat veterán versenyzője, Giancarlo Fisichella vezette. Az olasz egy kicsit aggódik amiatt, hogy ilyen keveset tesztelhetik az új autót – tegnap az üzemanyagrendszer hibája rövidítette meg a napot -, azonban jó benyomásai voltak. „Kellemesen meglepett az autó viselkedése, nagyon ígéretes” – mondta Fisico.
Meglepő módon a mclarenes Pedro de la Rosa hiába futotta a nap legtöbb körét, a legjobb ezek közül csak az utolsó előtti helyre volt elég a spanyolnak – tegyük hozzá, hogy a csapat a nap nagy részében már a 2010-re tervezett szabályoknak megfelelően a gumik előmelegítése nélkül küldte pályára az autót. A McLaren végül egy olajszivárgás miatt nem sokkal a teszt hivatalos vége előtt kényszerült abbahagyni a munkát.
A Renault – ahogy már megszokhattuk – továbbra is a mezőny leggyengébb, és a meghibásodásokra leginkább hajlamos autója. Nelsinho Piquet keveset autózott tegnap, és a leglassabb volt.
„Akadt pár probléma az autóval, ezért kevés kilométert teljesítettem, de így is sikerült adatokat gyűjteni az erre a tesztre hozott új alkatrészekről. A cél holnap a lehető legnagyobb táv megtétele lesz – az időjárás előreláthatólag nem változik majd, száraz napunk lehet megint” – mondta a brazil.
Teszt, Jerez, 2009.03.01.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:19.055 | 87 |
2. | Massa | Ferrari | 1:20.330 | 63 |
3. | Kobayashi | Toyota | 1:20.699 | 79 |
4. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:21.171 | 71 |
5. | Kubica | BMW-Sauber | 1:21.292 | 47 |
6. | Fisichella | Force India-Mercedes | 1:21.584 | 31 |
7. | de la Rosa | McLaren-Mercedes | 1:21.831 | 94 |
8. | Piquet | Renault | 1:22.011 | 52 |