Bemutatkozásnak nem volt rossz
Bemutatkozásnak nem volt rossz
Fotó megosztása:
Nem sokkal maradt el Rosbergtől
Nem sokkal maradt el Rosbergtől
Fotó megosztása:
Apadnak a pénzforrások
Apadnak a pénzforrások
Fotó megosztása:
Idén sem lesz nagy felhajtás
Idén sem lesz nagy felhajtás
Fotó megosztása:
Nincs szükség a munkájukra
Nincs szükség a munkájukra
Fotó megosztása:
Elfogynak a támogatók?
Elfogynak a támogatók?
Fotó megosztása:
Jövőre már versenyezne
Jövőre már versenyezne
Fotó megosztása:
Schumi nyomdokain?
Schumi nyomdokain?
Fotó megosztása:
Korábban nagyon küzdöttek érte
Korábban nagyon küzdöttek érte
Fotó megosztása:
Az utolsó nekifutás a Williamsszel?
Az utolsó nekifutás a Williamsszel?
Fotó megosztása:
Nyuszifülek - hasznos vagy porhintés?
Nyuszifülek - hasznos vagy porhintés?
Fotó megosztása:
Ejtik a füleket
Ejtik a füleket
Fotó megosztása:
Nyuszifülek – hasznos vagy porhintés?
A Williams-csapat még január közepén leleplezte 2009-es autóját, az FW31-est, de a járgány akkor még csak egyszínű, sötétkék fényezést viselt. A grove-i alakulat a múlt pénteken tette közzé hivatalos fotókon a végleges festést, de a képeken egy új alkatrész, a pilótafülke melletti uszonyszárny is szemet szúrt a szemlélőknek.
Bár a Forma-1-es autók légterelő elemeinek nagy részét a 2009-es szabályok „leborotválták” az autókról, azért minden csapat ügyeskedik, ahogy lehet: több modellen is megmaradt az oldalszekrények melletti aerodinamikai elem, és a visszapillantók tartóelemeivel is kísérleteznek a tervezők. A Williamsnél azt állítják, hogy az ő megoldásuk is a szabályok keretei között marad.
„A fejtámasz területére a kiemelkedő elemekre vonatkozó 75 mm-es megszorítás nem vonatkozik” – mondta az Auto Motor und Sportnak a csapat technikai igazgatója, Sam Michael, hozzátéve, hogy az uszonyok nem a leszorítóerőt növelik, csak a légáramlás harmonizálását szolgálják.
Az ausztrál szakember szerint a BMW Sauber is hasonló megoldást fontolgat, és a többiek is követhetik majd a példát hamarosan. Az F1-világ intrikáit ismerve azonban az sem elképzelhetetlen, hogy a Williams egyszerűen figyelemelterelésnek dobta be a furcsa elemet, és épp az a céljuk vele, hogy a riválisok értelmetlenül fordítsanak erőforrásokat a fejlesztésre.