Ma is esővel indult a nap a Forma-1-esek tesztjén a dél-spanyolországi Jerezben, de nem sokkal az edzés kezdete után elállt, majd bő két óra alatt fel is száradt a pálya, így sokkal jobb körülmények között dolgozhattak a csapatok.

A többség igyekezett is kihasználni a jó időt, a pilóták közül többen is versenyszimulációkat végeztek, és két futamnak megfelelő távot is megtettek ma a pályán.

Vettel alázott a Red Bull-lal
Massa újra munkába állt

Massa újra munkába állt

Massa újra munkába állt


Ahogy tegnap az esőben, ma a száraz pályán is Timo Glock és a Toyota bizonyult a leggyorsabbnak. A Ferrarinál tegnap pihenőnapot hirdettek az eső miatt, de ma már újra dolgoztak az olasz csapatnál: Massa is hosszú etapokat teljesített, de vasárnaphoz hasonlóan ma is a kavicságyban kötött ki egyszer. A maranellóiak garázsában ott volt ma a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher is.

A Renault Fernando Alonso keze alatt jobban muzsikált, mint az előző két napon Nelsinho Piquet esetében, a spanyol leggyorsabb köre a nap harmadik legjobb ideje volt. A kétszeres világbajnok elégedett volt a végzett munkával:

„Nagyon eredményes nap volt a mai, 152 kört futottam, és sok értékes adatot gyűjtöttünk. Ebben az időszakban nagyon fontos minél több időt az autóban tölteni és szokni az új szabályokat, a mozgatható első szárnyat, a KERS-t, úgyhogy örülök, hogy ennyit dolgozhattam ma. Napról-napra jobban megismerjük az autót, és én is egyre kényelmesebben érzem magam benne. Reméljük, hogy holnap újra száraz idő lesz, és folytathatjuk a ma kezdett munkát” – mondta a spanyol.  

Kicsit még törékeny a Force India

Kicsit még törékeny a Force India

Kicsit még törékeny a Force India


A táblázat szerint Heikki Kovalainen ugyan a negyedik lett, de érdemes kiemelni, hogy amíg a nap nagy részében a finn a 2009-es szabályoknak megfelelő hátsó szárnnyal – a már korábban is látott jelzőfestéket is bevetve – tesztelte az MP4-24-est, a McLaren a sor végén járt, csak azután javult, amikor délután felkerült az autóra a 2008-as szárny. A csapat a 2009-es modell bemutatása óta eddig többet használta a régi szárnyat, mint az újat – hogy ez bajt jelez-e vagy csak félrevezetés, esetleg valami teljesen más oka van, ki tudja?

Megint jól ment az új Force India, de egy motorhiba miatt Adrian Sutil csak 63 kört teljesített. A köridők nem rosszak, de a tavalyi sereghajtó még sokat dolgozhat a megbízhatóságon. Robert Kubica és a BMW-sek is megijedtek egy kicsit délelőtt, amikor az autó motorproblémát jelzett, és a lengyel leállt a pályán, de rövidesen kiderült, hogy csak egy érzékelő romlott el, így ezután zavartalanul és eredményesen tesztelt a csapat egész nap.

Teszt, Jerez, 2009.03.03.

# Pilóta Csapat Idő Kör
 1.  Glock  Toyota  1:19.814  141
 2.  Massa  Ferrari  1:20.238  134
 3.  Alonso  Renault  1:20.296  152
 4.  Kovalainen  McLaren-Mercedes  1:20.535  85
 5.  Sutil  Force India-Mercedes  1:20.621  63
 6.  Webber  Red Bull-Renault  1:21.021  98
 7.  Kubica  BMW Sauber  1:21.069  98
 8.  Rosberg  Williams-Toyota  1:21.412  125