Michael Schumacher, akit sokan a Forma-1 valaha volt legjobb versenyzőjének tartanak, egy véletlennek köszönheti, hogy elkezdhette Forma-1-es karrierjét. Szép sikereket ért el a 80-as évek végén, 90-es évek legelején a Sauber-Mercedes junior csapatában, de ha a Jordan-pilóta Bertrand Gachot nem támadt volna rá egy taxisofőrre és emiatt nem tartóztatták volna le, nem juthatott volna lehetőéghez az 1991-es Belga Nagydíjon. A Mercedes anyagi támogatásának köszönhetőn tartalékként beugorhatott, az időmérőn a szenzációs hetedik helyet érte el, amivel alaposan felkeltette a Benetton-csapatfőnök Flavio Briatore érdeklődését.
Az olasz már a következő versenyre leszerződtette, az együttműködésből az első futamgyőzelem (1992, Spa) és két világbajnoki cím, az 1994-es és 1995-ös született meg. 1996-ot már a Ferrarinál kezdte Schumacher, az olaszoknál csak három futamot nyert első évében, kicsit elkedvetlenítve a szurkolókat.
Viszonylag hosszú építkezési periódus következett Schumacher pályafutásában, tanácsaival segítette a Ferrari fejlesztését, ez az időszak egy hosszú egyeduralom felvezetése volt. Schumacher 2000-ben nyerte első ferraris világbajnoki címét, több mint húsz év után újra trónra segítve a maranellóiakat, a tifosik ennek hatására mélyen a szívükbe zárták a németet.
2006 végén, összesen öt ferraris világbajnoki címmel búcsúzott el Schumacher a Ferraritól, de csak a versenyzéstől, mert tanácsaival továbbra is segítette az olaszokat, előbb Jean Todt jobbkezeként, majd főállású tanácsadóként. 2009-ben, Felipe Massa hungaroringi balesete után tartalékosként visszatért volna a Forma-1-be, a beugró szerepről 2009 februárjában elszenvedett motoros balesetéhez köthető nyakfájdalmai miatt azonban végül le kellett mondania. Már ekkor is látszott, hogy nem bírja tovább adrenalin és versenyzés nélkül, a Ferraritól elköszönt és korábbi sikerkovácsa, Ross Brawn segítségével a Brawn GP-ből Mercedes GP-vé alakult istállóhoz írt alá hároméves szerződést.
Első évében csak bukdácsolt, csapattársa, Nico Rosberg rendre elkalapálta. A Schumacher-rajongók győzelmekről álmodtak, a dobogó sem jött össze, és ugyanígy nem csinált forradalmat a német 2011-ben sem. Viszont sokkal közelebb került Rosberghez, a versenyeken egész jól szerepelt, igazán bravúros eredményt azonban csak akkor érhet el 2012-ben, ha javít időmérős teljesítményén.