Pedro de la Rosa régi alakja a Forma-1-nek, első tesztjét már 1998-ban teljesítette a Jordannél, a következő két évben pedig már versenyzőként indult az Arrowszal. 2001-ben a Prostnál és a Jaguarnál is tesztpilótáskodott, végül utóbbit találta vonzónak, a szezon 13 versenyén is elindulhatott a csapattal. 2002-ben is a Jaguart erősítette, majd kicsit eltűnt a térképről, pontosabban 2003-2009-ig a McLaren hűséges tesztpilótája volt.
Hét év alatt összesen kilenc versenyen állhatott rajthoz, a 2006-os Magyar Nagydíjon második lett, a háttérben oroszlánként harcolt a visszatérésért. Különösen tavaly pörgött fel, hiszen az év nagy részét a teszttilalom miatt tétlenül töltötte, a meglévő és az új csapatoknál is kopogtatott. Sokáig esélyesként emlegették a spanyol Camposnál, de végül a BMW-s üzletrészét visszavásárolt Peter Sauber csapott le tapasztalatára.
De la Rosa nem brillírozott, végül 14 verseny után tették ki, ezt követően az F1-hez 2011-ben csatlakozott új gumiszállító, a Pirelli tesztpilótája volt. 2011-re visszatért tesztelőnek a McLarenhez, 2012-ben azonban ismét versenyzőként próbálkozhat, elsősorban tapasztalatára építve a HRT igazolta le.