Ma véget ért Jerezben a Forma-1-es csapatok vasárnap óta tartó tesztsorozata. Az időjárás megint nem volt kegyes a résztvevőkhöz, délelőtt szakadt az eső, de kora délutánra már használható állapotba került a pálya.
A nap legtöbb körét Nick Heidfeld teljesítette a BMW Sauberrel, és a legjobb idő is az övé lett. A német meglepő módon most először vezethette az új autót vizes pályán, így számára kapóra jött az eső, alkalma adódott kiismerni az esőgumikat is.
Heidfeld mögött háromtizeddel lemaradva végzett Kimi Räikkönen, a másik versenyző, aki jelentősebb mennyiségű kört teljesített ma. A finn egyszer a pályán kívül is járt, de az autóban nem keletkezett komoly kár.
A McLaren és Lewis Hamilton megint nem a legjobb napot zárta – a világbajnok ugyan harmadik lett, de legjobb köre is 1,2 másodperccel maradt el Heidfeldétől. Az MP4-24 egyszer leállt, majd Räikkönenhez hasonlóan egy komolyabb széllökés miatt Hamilton is eldobta az autót később, alaposan összetörve a hátsó részt. A wokingi csapat továbbra is a 2008-as hátsó szárnyat tette fel az autóra, de új első szárnnyal kísérleteztek, és a jelzőfestéket is bevetették újra.
Mark Webber és a williamses Kazuki Nakajima már a 2010-es Bridgestone-okat vizsgálgatta, de az egyikük sem – hasonlóan Hamiltonhoz és Trullihoz – sok kört futott ma.
A mostani teszt legjobb eredményét még az első napon, vasárnap teljesítette Sebastian Vettel a Red Bull-lal, a sorban pedig Timo Glock és Fernando Alonso követi a kis németet ebből a szempontból.
A Forma-1-es csapatok a melbourne-i szezonnyitó előtti utolsó tesztje, amelyen a Toro Rosso, és minden valószínűség szerint a Honda utódja is részt vesz majd hétfőn délelőtt kezdődik Barcelonában.
Teszt, Jerez, 2009.03.05.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Heidfeld | BMW Sauber | 1:20.052 | 123 |
2. | Räikkönen | Ferrari | 1:20.414 | 112 |
3. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:21.272 | 58 |
4. | Webber | Red Bull-Renault | 1:22.219 | 47 |
5. | Nakajima | Williams-Toyota | 1:22.226 | 54 |
6. | Trulli | Toyota | 1:23.119 | 38 |