A csapatoknak nem kell az egyenmotor

Készül a keretszerződés

Készül a keretszerződés

A Forma-1 működéséről szóló, a résztvevő csapatok, a kereskedelmi jogok birtokosa, és a sportot felügyelő FIA között kötött szerződés, az ún. Concorde Agreement 2007 végén lejárt. A Újabb verzió azóta nem készült még, de a 2008-as idényre a korábbi szerződést tekintették irányadónak.

A csapatok szervezete, a FOTA korábban még sosem látott egységbe kovácsolta a résztvevőket, a szervezet vezetője, a FIAT/Ferrari-elnök Luca di Montezemolo pedig azt állítja, hogy most el is jött az idő az új Concorde Agreement tető alá hozására.   

„Írásos dokumentumom még nincs róla az összes csapattól és autógyártótól, de köztudott, hogy kapcsolatot tartok tartok a kollégáimmal – és ezt most a FIAT elnökeként mondom -, és mondhatom, hogy minden gyártó készen áll, hogy elkötelezze magát a Concorde Agreementben 2012 végéig” – nyilatkozta Montezemolo Genfben.

A Ferrari-főnök hozzátette azt is, hogy már Bernie Ecclestone cége, a FOM jogászaival is tárgyalnak, és akár még márciusban, az új idény kezdete előtt alá is írhatják a szerződést. Montezemolo arról nem beszélt, hogy mi a helyzet a Red Bull-Toro Rosso együttműködést alapvetően érintő vásárolt kasztnik helyzetével – amelyek használata a jelenlegi állás szerint 2010-től már tilos lesz, egy fél mondatából azonban úgy tűnik, hogy a csapatok egyelőre mégsem erőltetik az F1 bevételeiből való részesedést.

„A 2010-es (költségcsökkentő) intézkedésekkel a Renault is nagyon elégedett, és 2012-ig mindenki elkötelezett az F1 mellett, azután pedig megpróbáljuk majd növelni a bevételeket is” – utalt a Renault-CEO, Patrick Pelata tegnapelőtti kijelentésére Montezemolo.