A barcelonai Circuit de Catalunyán a Forma-1-es csapatok ma megkezdték a téli szünet utolsó közös tesztjét. Két csapat is ezen a héten vitte először nyilvánosan pályára a 2009-es modelljét, és egyikük sem vallott szégyent.
A nap legjobbja a BMW-s Nick Heidfeld volt, aki a délelőttöt a ugyan a kezdetben nedves aszfalt és a borús ég miatt inkább a garázsban töltötte, de a nap végére így is 96 kört futott. A német és csapata elsősorban a versenyrutinokat, a rajtot, a bokszkiállásokat, a rádióforgalmat gyakorolta, de azért az aerodinamikával is foglakozott egy kicsit.
A BMW mögött jó hattizeddel lemaradva végzett Kimi Raikkönen a Ferrarival – ő szintén időt veszített délelőtt, amikor a szerelők jó ideig vizsgálgatták az autót. Hajszálnyival a Ferrari legjobb idejétől a toyotás Jarno Trulli zárta a napot a harmadik helyen, az olasz ma új első szárnyat tesztelt a TF1.09-esen.
A nap meglepetése a Brawn GP bemutatkozása volt: Jenson Button keze alatt a Mercedes hajtotta BGP001-es meghökkentően gyors volt, az ebédszünetig az angol uralta a pályát. Lehet, hogy a csapat ma a sajtónak és a lehetséges szponzoroknak igyekezett magát megmutatni, de az eredmény mindenképpen figyelemre méltó, ha figyelembe vesszük, hogy az egykori Honda-csapat tavaly november óta nem tesztelt. Reméljük, hogy Brawnéknak ezután is hasonlóan jól megy majd.
Videó az első napról
Nelsinho Piquet az idei téli teszteken rendre a mezőny legvégén zár, és szinte mindig akad valami probléma is az autójával. A Renault brazil versenyzője ma végre megtörte a sorozatot, ötödik lett az R29-essel.
„Igazán pozitív nap volt a mai, és jó volt, hogy sok kört futhattam száraz pályán. Mostanra sokkal kényelmesebben érzem magam az autóban, és gond sem volt egész nap, jól haladtam a beállítási programmal, érdekes adatokat gyűjtöttünk” – mondta a 23 éves pilóta.
A Brawn GP mellett a Red Bull kisebbik csapata, a Toro Rosso is ma vett részt először közös teszten a 2009-es autójával, és ha nem is villant akkorát, mint az angolok járgánya, a faenzai kiscsapatnak sem lehetett oka panaszra, az STR4-es – amellyel kapcsolatban a közös tervező személye ellenére hangsúlyozzák, hogy egyedi modell – rögtön gyorsabb volt, mint a ma a még mindig bicegő Mark Webber által vezetett Red Bull RB5-ös.
Bár eddig nem ismerték be, hogy gond lenne, de a McLaren egyre lejjebb tornássza magát az egymást követő teszteken, sőt ma elérte a csapat a mélypontot: Heikki Kovalainen ma Heidfeld tő 2,6 másodperccel lemaradva, a Force India és a Williams mögött csak a 10. lett. A csapat ma nem tette fel az eddig rendszeresen használt 2008-as hátsó szárnyat, így nem volt mivel feljebb kapaszkodni. Egyre kíváncsibbak vagyunk, hogy a wokingi csapat az idénykezdet legnagyobb átverésén dolgozik-e, vagy valóban ennyire elrontották az MP4-24-est.
A teszt holnap folytatódik.
Teszt, Barcelona, 2009.03.09.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Heidfeld | BMW Sauber | 1:20.338 | 96 |
2. | Räikkönen | Ferrari | 1:20.908 | 81 |
3. | Trulli | Toyota | 1:20.937 | 121 |
4. | Button | Brawn-Mercedes | 1:21.140 | 82 |
5. | Piquet | Renault | 1:21.662 | 126 |
6. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.158 | 86 |
7. | Webber | Red Bull-Renault | 1:22.246 | 117 |
8. | Sutil | Force India-Mercedes | 1:22.452 | 129 |
9. | Nakajima | Williams-Toyota | 1:22.813 | 111 |
10. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:22.948 | 90 |