Nem sok híja volt, hogy a HRT F1 is a végül becsődölt USF1 sorsára jusson, az utolsó pillanatban mentették meg a csapatot 2010-ben. Eredetileg Camposként rajtolt volna a gárda, melyet 1998-ban Adrian Campos alapított és komoly sikereket ért el az F3 Euroseriesben és a GP2-ben is, 2008-ban meg is nyerte a sorozatot.

A madridi székhelyű istálló a sportszervezéssel foglalkozó Meta Image céggel fogott össze, de hiába, mert a költségvetés csak nem akart összeállni. Már felmerült a visszalépés lehetősége is, amikor a résztulajdonos Jose Ramon Carabante mentőövet dobott a csapatnak és többségi tulajdonrészt vásárolt. Carabante Hispania néven működteti saját cégbirodalmát, a HRT a Hispania Racing Team rövidítése. A Campos eredetileg valenciai bázissal működött volna, a Hispania beszállása miatt Murciába költözött a központ.

2010-ben csak bukdácsolt a gárda, a pontszerzésre esélye sem volt. 2011-ben is csak a csoda segíthetett volna ebben, de hiába reménykedett a gárda. Pedig a Red Bulltól kölcsönkapták Daniel Ricciardót, hogy az ausztrál gyűjtögessen egy kis F1-es tapasztalatot, de a pocsék autóval ő se ment sokra. 2012-re tulajdonosváltással készült a HRT, az új vezetőség lehetőséget adott a veterán Pedro de la Rosának a bizonyításra. Nagy kérdés, hogy legalább pofozógépnek jó lesz-e a csapat, vagy még a 107 százalékos időlimit teljesítése is gondot okoz neki.