Ross Brawnék a Hondával a tavalyi idényt előre leírták, és végig a 2009-es autó fejlesztésén dolgoztak. Brackleyben nagyon összejött a dolog, a Brawn GP néven a Mercedes motorjával újjáéledt csapat hihetetlen formában mutatkozik be a barcelonai teszten.

Az utolsó idényközi közös teszt utolsó előtti napján a Brawn Jenson Button kezei között csodát művelt: az angol bő egy másodperccel futott jobb kört, mint Felipe Massa a Ferrarival, pedig a brazil is javított egy hajszálnyit Kimi Räikkönen tegnap elért csúcsán.

Egyre jobban hiszünk Ross Brawnnak, aki azt állította, hogy még a Mercedes szakemberei is csodálkoztak, hogy az első napon mennyi üzemanyaggal a fedélzeten lett a negyedik leggyorsabb az autójuk. Még ha a szponzorvadászat miatt ma esetleg tényleg csak cseppnyi benzinnel ment az autó, a tempó akkor is figyelemreméltó.

Első nekifutásra a leggyorsabb
A Ferrari gyors, de törékeny

A Ferrari gyors, de törékeny

A Ferrari gyors, de törékeny


A Ferrarinál Felipe Massa Michael Schumacher figyelő tekintete mellett dolgozott, de a nap rosszul kezdődött, ugyanis az F60-as első körében leállt a pályán, és délelőtt már nem is körözött többet. A délutánra tervezett teljes versenyhétvégét szimuláló programot az hidraulikai hiba miatt újra leálló autó törte meg. A Ferrarinál még bőven van tennivaló a megbízhatóságot illetően…

Ahogy már írtuk, ma megjelent Barcelonában az FIA technikai főellenőre, Charlie Whiting, aki többek között a ma harmadik időt autózó Timo Glock Toyotáját és a negyedik legjobb Robert Kubica BMW-jét is megvizsgálta.

Sok-sok spanyol látogatott ma a pályára, hogy Fernando Alonsónak drukkoljanak, de a Renault kétszeres világbajnok pilótája csak az ötödik legjobb időt hozta össze az R29-essel. Alonso mögött Sebastian Vettel végzett a Red Bull-lal, a kis német a nap legvégén megpördült, és a garázsba már a teherautó vitte vissza az RB5-öst.

Remény azért még a McLarennél is lehetne

Remény azért még a McLarennél is lehetne

Remény azért még a McLarennél is lehetne


Ma is folytatódott a McLaren kálváriája: Lewis Hamilton keze alatt is csak a leglassabb volt az autó, a világbajnok Buttontól 2,5, de a nagy rivális Ferraritól is másfél másodperccel maradt el. A megaláztatást csak fokozta a spanyol nézők egész napos fütyülése és huhogása, majd örömünnepe, amikor a délután a mclarenes a harmadik kanyarban eldobta az autót és a gumifalban végezte.

Érdekes, hogy a teherautóra épp felkerülő, azonnal letakart MP4-24-est, és főképp annak hátsó részét Michael Schumacher testközelből nézegette – bátor volt, ugyanis a nap folyamán a McLaren szerelői már elzavartak egy fotóst a garázsuktól, aki szerintük túl kíváncsi volt.

Teszt, Barcelona, 2009.03.11.

# Pilóta Csapat Idő Kör
 1.  Button  Brawn-Mercedes  1:19.127  124
 2.  Massa  Ferrari  1:20.168  109
 3.  Glock  Toyota  1:20.217  109
 4.  Kubica  BMW Sauber  1:20.410  99
 5.  Alonso  Renault  1:20.863  107
 6.  Vettel  Red Bull-Renault  1:21.165  102
 7.  Rosberg  Williams-Toyota  1:21.324  89
 8.  Fisichella  Force India-Mercedes  1:21.575  97
 9.  Buemi  Toro Rosso-Ferrari  1:21.569  140
 10.  Hamilton  McLaren-Mercedes  1:21.657  82