Ross Brawnék a Hondával a tavalyi idényt előre leírták, és végig a 2009-es autó fejlesztésén dolgoztak. Brackleyben nagyon összejött a dolog, a Brawn GP néven a Mercedes motorjával újjáéledt csapat hihetetlen formában mutatkozik be a barcelonai teszten.
Az utolsó idényközi közös teszt utolsó előtti napján a Brawn Jenson Button kezei között csodát művelt: az angol bő egy másodperccel futott jobb kört, mint Felipe Massa a Ferrarival, pedig a brazil is javított egy hajszálnyit Kimi Räikkönen tegnap elért csúcsán.
Egyre jobban hiszünk Ross Brawnnak, aki azt állította, hogy még a Mercedes szakemberei is csodálkoztak, hogy az első napon mennyi üzemanyaggal a fedélzeten lett a negyedik leggyorsabb az autójuk. Még ha a szponzorvadászat miatt ma esetleg tényleg csak cseppnyi benzinnel ment az autó, a tempó akkor is figyelemreméltó.
A Ferrarinál Felipe Massa Michael Schumacher figyelő tekintete mellett dolgozott, de a nap rosszul kezdődött, ugyanis az F60-as első körében leállt a pályán, és délelőtt már nem is körözött többet. A délutánra tervezett teljes versenyhétvégét szimuláló programot az hidraulikai hiba miatt újra leálló autó törte meg. A Ferrarinál még bőven van tennivaló a megbízhatóságot illetően…
Ahogy már írtuk, ma megjelent Barcelonában az FIA technikai főellenőre, Charlie Whiting, aki többek között a ma harmadik időt autózó Timo Glock Toyotáját és a negyedik legjobb Robert Kubica BMW-jét is megvizsgálta.
Sok-sok spanyol látogatott ma a pályára, hogy Fernando Alonsónak drukkoljanak, de a Renault kétszeres világbajnok pilótája csak az ötödik legjobb időt hozta össze az R29-essel. Alonso mögött Sebastian Vettel végzett a Red Bull-lal, a kis német a nap legvégén megpördült, és a garázsba már a teherautó vitte vissza az RB5-öst.
Ma is folytatódott a McLaren kálváriája: Lewis Hamilton keze alatt is csak a leglassabb volt az autó, a világbajnok Buttontól 2,5, de a nagy rivális Ferraritól is másfél másodperccel maradt el. A megaláztatást csak fokozta a spanyol nézők egész napos fütyülése és huhogása, majd örömünnepe, amikor a délután a mclarenes a harmadik kanyarban eldobta az autót és a gumifalban végezte.
Érdekes, hogy a teherautóra épp felkerülő, azonnal letakart MP4-24-est, és főképp annak hátsó részét Michael Schumacher testközelből nézegette – bátor volt, ugyanis a nap folyamán a McLaren szerelői már elzavartak egy fotóst a garázsuktól, aki szerintük túl kíváncsi volt.
Teszt, Barcelona, 2009.03.11.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | Button | Brawn-Mercedes | 1:19.127 | 124 |
2. | Massa | Ferrari | 1:20.168 | 109 |
3. | Glock | Toyota | 1:20.217 | 109 |
4. | Kubica | BMW Sauber | 1:20.410 | 99 |
5. | Alonso | Renault | 1:20.863 | 107 |
6. | Vettel | Red Bull-Renault | 1:21.165 | 102 |
7. | Rosberg | Williams-Toyota | 1:21.324 | 89 |
8. | Fisichella | Force India-Mercedes | 1:21.575 | 97 |
9. | Buemi | Toro Rosso-Ferrari | 1:21.569 | 140 |
10. | Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:21.657 | 82 |