Elhagyják a csinnadrattát
Elhagyják a csinnadrattát
Fotó megosztása:
Érzi, hogy sikerülni fog
Érzi, hogy sikerülni fog
Fotó megosztása:
A csapat is, Trulli is marad
A csapat is, Trulli is marad
Fotó megosztása:
Egyelőre elkötelezettek
Egyelőre elkötelezettek
Fotó megosztása:
Véletlenül lett főszereplő
Véletlenül lett főszereplő
Fotó megosztása:
A sport népszerűségével jár
A sport népszerűségével jár
Fotó megosztása:
Döntő év következik
Döntő év következik
Fotó megosztása:
Győzniük kell
Győzniük kell
Fotó megosztása:
Azért izgalmas idény lehet
Azért izgalmas idény lehet
Fotó megosztása:
Az eddigi legjobb Toyota?
Az eddigi legjobb Toyota?
Fotó megosztása:
Nagyon kellene a győzelem
Nagyon kellene a győzelem
Fotó megosztása:
Idén belehúznak
Idén belehúznak
Fotó megosztása:
A szponzori bizalom mentette meg a csapatot
A szponzori bizalom mentette meg a csapatot
Fotó megosztása:
A szponzori bizalom mentette meg a csapatot
A télen kis híján mindkét japán gyártó távozott a Forma-1-ből. A Honda december elején jelentette be, hogy azonnali hatállyal kivonulnak a sportból, és most kiderült, hogy a Toyotánál is hasonlóan gondolkodtak. A Toyota motorsportfőnöke, Tadashi Yamashina beszélt erről a hétvégén:
„Az igazgatósági üléseken mindig hangsúlyoztam, hogy nem szabad távoznunk, de a kiadások csökkentése elkerülhetetlen. Természetesen a rossz üzleti eredmények miatt kétséges volt a dolog” – mondta Yamashina az egyik vezető japán lapnak, a Yomiuri Shimbunnak.
A főnök hozzátette, hogy nagyon sok múlott azon, hogy a fő szponzor, a Panasonic kitartott a csapat mellett.
„Nagyon-nagyon örültem, hogy a Panasonic a szerződés (2012-ig tartó) meghosszabbítása mellett döntött annak ellenére, hogy nekik is gondjaik vannak. A bizalmuk lehetővé tette, hogy továbbra is versenyezzünk.”
A japán főnök a Reutersnek nyilatkozva azt is elárulta, hogy a gyártó drasztikusan csökkentette az F1-re szánt pénzeket az elmúlt hónapokban:
„Az F1-es költségvetésünket többször is csökkentették. A Honda visszavonulásáról szóló bejelentése után is lefaragtak belőle, majd egy hónapon belül megint, amikor megjött a Toyota éves pénzügyi jelentése. Pontos összeget nem tudok mondani, de a Toyotánál töltött időm alatt még nem láttam ekkora csökkentést.”