Az idény közbeni tesztelés teljes betiltásával a Forma-1-es csapatok tesztpilótái nehéz helyzetbe kerültek, gyakorlatilag egész évben csak a garázsban ülhetnek, és legfeljebb arra várhatnak, hogy beugróként vezessék az autót, ha valamelyik versenyző kidőlne.
A McLaren spanyol tesztelője, Pedro de la Rosa nemrég elismerte, hogy jövőre távozhat is a Forma-1-ből, miután jelenlegi szerződése az év végén lejár a wokingi csapatnál, versenyzői állásra pedig minimális esélye van 38 évesen.
„Ha nem versenyezhetek és nem is tesztelhetek, más versenysorozatban folytatom. Van élet a Forma-1-en túl is” – mondta a spanyol.
De la Rosa 1999-ben mutatkozott be az Arrowsnál, majd két év után két idényben a Jaguarnál versenyzett, 2003-tól pedig a McLaren szolgálatában áll, ahol 2006 második felében a futamokon helyettesíthette az év közben távozott Juan Pablo Montoyát.
A spanyolhoz nagyon hasonló pályát futott be Alexander Wurz is, aki 1998 és 2000 között a Benettonnál versenyzett, de 2001-től egészen 2005 végéig szintén a McLaren tartalékosa volt. Az osztrák 2006-tól a Williamsnél talált helyet, előbb tesztpilótaként, majd 2007-ben versenyzőként. Tavaly az osztrák a Honda tesztpilótája lett, de idén a már Brawn néven futó alakulatnál neki sem lesz sok dolga.
„Folytatom a munkát a csapatnál, de sokkal inkább tanácsadói szerepben. Versenyző szemszögből mondom el a véleményemet, de a szabályok miatt a befolyásom minimális. A tesztpilóták aranykora véget ért” – mondta nemrég a 35 éves Wurz.