Többekkel ellentétben a Renault már az idei első futamon, az Ausztrál Nagydíjon is alkalmazza az energiatárolós rendszert. A cipelt plusztömegért a pilóták körönként 6,6 másodpercig további 82 lóerővel gazdálkodhatnak. Gombnyomással hívhatják elő a pluszteljesítményt, de egyelőre csak tippelni lehet, miként megy majd ez.
„Nyilvánvalóan az optimális köridő eléréséhez követjük a csapatunk és mérnökeink utasításait, hogy mely helyeken használjuk a KERS által nyújtotta pluszteljesítményt. De megvan a lehetőségünk, hogy egyetlen alkalommal vessük be a teljes energiát, mondjuk ha valakivel csatázunk és le akarjuk előzni” – vázolja az elképzelést Fernando Alonso.
„Elképzelhető, hogy a teljes 400 kilojoule energiát egyetlen helyzetben felhasználjuk, de ez egy olyan dolog, amit először a versenyen fogunk megtapasztalni, mert a teszteken azért egész másként megy a dolog. Ez lesz az első alkalom, hogy a KERS-szel versenyzünk, és ez mindenkinek új lesz” – tette hozzá.
Egy másik újdonság is lesz a hétvégi futamon. Idén az európai tévénézők kedvéért – hogy ne kelljen hajnalban kelni – későbbre tolódott az Ausztrál Nagydíj programja. A futam délután ötkor rajtol, ami azonban a pilótáknak akár gondot is okozhat, hiszen a változó fényviszonyokban nem biztos, hogy mindent jól látnak majd. Fernando Alonso elismerte, hogy a látási viszonyok romlottak:
„A nap ilyenkor már sokkal alacsonyabban jár, így néhány kanyart nem látunk olyan tisztán mintha kettő óra lenne, illetve belesüthet a visszapillantó tükrön keresztül is a szemünkbe. Ugyanakkor ez nem egy túl nagy probléma”- mondta a spanyol, aki a helyzet megoldását is elárulta: „Ha minden autó mögötted van, akkor sokkal jobb a helyzet… úgyhogy ezt kell megpróbálnunk.”