Jenson Button és Rubens Barrichello Forma-1-es pályafutása néhány ezelőttig a szakadék szélén egyensúlyozott, miután két évnyi sikertelenséget követően a Honda kivonult a sportból, magára hagyva a brackleyi csapatot. Ehhez képest hatalmas diadal, hogy az angol pilóta ma Melbourne-ben a Brawn néven futó autóval a leggyorsabb lett, és csapattársával együtt az első sorból rajtolhat holnap.
„Ross (Brawn), Nick (Fry) és a csapat jó autót épített, de biztos vagyok benne, hogy még ennél is jobbá tudjuk majd tenni. Azt hiszem, mindketten szépen szerepeltünk eddig a hétvégén, tekintetbe véve, hogy mennyit tesztelhettük az autót. Jó autó, de azért még kellenek neki a kilométerek, hogy igazán magunkhoz alakítsuk. Mindenesetre nagyszerű pillanat ez – nem hétvége legfontosabb momentuma, de jó kezdet” – mondta az időmérő után Button, aki pályafutása során negyedszer, Melbourne-ben pedig második alkalommal volt a leggyorsabb a kvalifikáción.
Az angol szerint az elmúlt két év sikertelen időszaka változtatott a csapat munkáján, és ez előnyt jelent számukra:
„A tesztelés jól ment, rögtön az elején tudtuk nagyjából, hogy mechanikailag és az aerodinamika szempontjából merre induljunk, és erre nagy szükség is volt, hiszen csak hat-hét napunk volt az első verseny előtt. Két nagyon nehéz szezonnal a hátunk mögött a csapat elkezdett figyelni az apró részletekre is, míg az élen állók inkább csak a nagyobb vonalakra figyelnek, és kicsit megfeledkeznek az apróságokról.”
Buttont a téli teszteken tapasztalt fölény után kicsit meglepte, hogy milyen kiélezett volt a verseny az időmérőn, és nem vette biztosra a sikert.
„A kvalifikációig nem volt képünk a többiek tempójáról. Az első és a második szakaszban gyorsabbak voltak, mint számítottam, csak egy-két tizeddel jártak mögöttünk, egy kicsit szenvedtem. Aztán amikor megtankoltuk az autót, már jobban éreztem magam. Nem számítottam rá, hogy sokkal gyorsabbak leszünk a többieknél. Nagyon sok autó ugyanazt a tempót futotta, meg is lepődtem. Négy-öt autó is ugyanazzal a köridővel állt, alig kéttizedre mögöttem. Tudjuk, hogy min fejleszthetünk még az autón, van munkánk bőven, de azt sem szabad elfelejtenünk, hogy honnan is jutottunk idáig, és hogy örüljünk most ennek a sikernek.”