A tavalyi formájukat hozták a Renault versenyzői, Fernando Alonso pontokat szerzett, Nelson Piquet viszont kiesett. A spanyolnak bejöttek az elvárásai, hiszen az időmérő után káoszban reménykedett.

„A hatodik hely nem a legjobb eredmény, de örülnünk kell, hiszen nehéz helyről rajtoltunk, azután a fűre kellett kimennem az első kanyarban, [hogy elkerülje a balesetet], emiatt viszont a mezőny végére kerültem. Ezek után nehéz és épp ezért nagyszerű volt pontot szerezni” – értékelt Alonso, aki taktikusan, néha kivárva, néha támadva vezetett.

Alonso a sóderágyban
Alonso a sóderágyban

Alonso a sóderágyban

Alonso a sóderágyban


„A versenyen történt események, a balesetek és a biztonsági autónak köszönhetően végül hatodikok lettünk. Látva a konkurenseink teljesítményét, elégedettnek kell lennünk” – tette hozzá.

Sőt a kétszeres világbajnok a futamon elért hatodik pozíciója helyett Jarno Trulli büntetése miatt az ötödik helyre lépett előre a versenyt követően. Ez pedig további egy, összesen négy pontot jelent a versenyzőnek és csapatának.

Bár egyes versenyautóknál szemmel láthatóan jelentős előnyt nyújtott a mozgásienergia-tároló rendszer és Timo Glock is arra panaszkodott, azért nem tudta leelőzni a spanyolt, mert annak van az autójában, Alonso nem volt túl elégedett vele:

„Nem éreztem nagy különbséget a KERS-szel hajtva, kissé csalódást keltő volt, ahogy működött. Ugyanakkor a gumikkal is kell még foglalkoznunk egy kicsit többet a következő versenyre.”

Amikor a kanyar előtt a fékre léptem, teljesen halott volt

Nelson A. Piquet Nelson A. Piquet

Nelson Piquet-nek viszont nemcsak a gumival akadtak gondja. A háromszoros világbajnok fia időmérőn csak 17. lett, viszont a rajt utáni kavarodásban sikerült pár helyet javítania. Jól is versenyezett, de a célig nem tartott ki a szerencséje:

és kiszáll..

és kiszáll..

és kiszáll..


„Örültem, mert igazán szerencsések voltunk a rajtnál, sikerült előrébb kerülnöm. Az autót remek volt, és én is kiegyensúlyozottan vezettem. Ám amikor a biztonsági autó bejött, kezdtek gondjaim lenni a fékkel. Az újraindítást remekül kaptam és megelőztem Nico Rosberget, de amikor a kanyar előtt a fékre léptem, teljesen halott volt. Megpördültem és szerencsém volt, hogy a sóderágyban végeztem és nem sérültem meg és törtem össze a kocsit.” – mesélte el versenyét a brazil.

A versenyzőkhöz hasonlóan a csapat vezetői is jobb folytatásban bíznak, annak ellenére, hogy elismerik, autójuk nem volt elég versenyképes Ausztráliában.