A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) 2009-es Forma-1-es szabályváltoztatásainak egyik kulcseleme a KERS energia-visszanyerő hibrid rendszer. Segítségével a pilóták nyolcvan plusz lóerőhöz juthatnak, de maximálisan hat másodpercig egy körön belül. A „nullázás” a célvonalon áthaladáskor történik, a versenyzők maguk dönthetik el, hogy egyenesben, kigyorsításkor vagy előzéskor használják a plusz erőt.
A technológia egyelőre gyerekcipőben jár, nem is kötelező még: a csapatok maguk dönthetik el, hogy beépítik vagy lemondanak róla. Nyilvánvaló, hogy a KERS-é lehet a jövő, így előnyben lehetnek azok, akik már most hozzászoknak, ám jelenleg még több vele a gond, mint amennyi hasznot hoz.
Egyfelől további meghibásodási lehetőséget jelent, továbbá a súlyeloszlást is jelentősen befolyásolja. A Melbourne-ben kettős győzelmet aratott Brawn egyáltalán nem használja a KERS-t, néhány szakértő szerint éppen ez Buttonék sikerének (egyik) kulcsa.
Belső kamerás felvételekből azért jól látszott, hogy Lewis Hamilton például hatékonyan használta a plusz lóerőket: kigyorsításnál szinte egyből az üldözöttek mögött termett, vélhetően a KERS-nek köszönheti, hogy a verseny első harmadában, egyébként a mezőny legkönnyebb autójával kollégái sokaságát tudta megelőzni.
Használja a KERS-t a Renault is, ám a kétszeres világbajnok Fernando Alonso szerint a rendszer leszerepelt Ausztráliában. „Nem mondanám, hogy nagyon hasznos volt” – összegezte tapasztalatait a spanyol. „Azt tudtuk, hogy köridők tekintetében nem lesz nagy segítség, de hiába használtam akkor is, amikor Glock mögött voltam, nem mentem vele sokra.”
Alonso úgy véli, a melbourne-i ring nem volt ideális terep a KERS számára, más pályákon viszont jobb lehet a helyzet. „Ausztráliában haszontalannak bizonyult, de meglátjuk, mi történik az olyan hosszú egyenesekkel tarkított pályákon, mint amilyen Bahrein vagy Monza.”
Az Alonso által szóba hozott Timo Glockot is megkérdezték a KERS-ről, a német utálja a rendszert. „Azt hiszem, KERS-allergiám van” – mondta a toyotás. „Bármikor egy KERS-es autó mögé kerültem, nem volt esélyem az előzésre. A helyzet különösen a Renault-k mögött volt trükkös: annyi leszorítóerőt vesztettem, annyira nem tudtam megközelíteni őket, hogy már-már úgy éreztem, az erőviszonyok tekintetében nem is történt semmilyen változás tavaly óta.”