Nico Rosberg jogosan várhatott volna többet az idénynyitó Ausztrál Nagydíjtól, a Williams német tehetsége mindhárom szabadedzésen a leggyorsabb volt. Ehhez képest az időmérőn visszaesett az ötödik helyre, a futamon pedig még egy hellyel csúszott hátrébb, részben saját hibája, részben a nem túl szerencsés gumiválasztás miatt.

A Williams a verseny végére hagyta a szuperlágy gumikat, ezekkel azonban az utolsó körökben már csak szenvedett Rosberg. „A verseny vége felé már csak küszködtem, a gumiknak alig volt tapadásuk. A rajtom jól sikerült, a harmadik kanyarban viszont elaludtam, nyitva hagytam az ajtót és több pozíciót veszítettem. Az sem segített, hogy az első kiállásomnál volt egy kis gond, több másodpercet vesztegettünk el.”

Nagyot bukott a kis japán
Nagyot bukott a kis japán

Nagyot bukott a kis japán

Nagyot bukott a kis japán


Rosberget vigasztalhatja, hogy övé lett a verseny leggyorsabb köre, és hogy legalább célba ért, szemben csapattársával, Kazuki Nakajimával. Nakajima a 17. körben csapta falhoz autóját, a bukás miatt a biztonsági autót is a pályára kellett küldeni. „A négyes kanyart túl szélesre vettem és eltaláltam a rázókövet” – idézte fel a történteket a japán pilóta. „Ez megdobta az autót, irányíthatatlanul csapódtam a falba. Nagy ütközés volt, biztos, ami biztos alapon meg is vizsgáltak a pálya orvosi központjában, szerencsére mindent rendben találtak a doktorok. A kiesés ezzel együtt fájó, Malajziában csak a jó dolgokra szabad emlékeznünk.”

A technikai igazgató Sam Michael szerint bőven lesz javítanivalója a csapatnak Szepangra. „A tempónk meggyőző volt, tiszta pályán nagyon gyorsak voltunk, ezt bizonyítja Nico leggyorsabb köre is” – fogalmazott Michael. „Csapatként túl sok hibát követtünk el, Malajziában jobban kell figyelnünk, ha jobb eredményt akarunk elérni.”