A Brawn GP a szezon kezdete előtt mindössze hét napot tesztelt két helyszínen, így a többi csapathoz képest hátrányban vannak mind az autó kiismerése, mind a megbízhatóság terén. A Maláj Nagydíj nagy feladat lesz.

„Eredményes munkát végeztünk ma a megterhelő pályán, ahol mindig nehéz eltalálni a jó egyensúlyt és a gumik beállításait” – mondta a szabadedzések után Barrichello, akit utolért a technika ördöge, a brazil autójában elromlott a sebességváltó, így a csere miatt öthelyes rajtbüntetést kap vasárnap.

A csapatfőnök, Ross Brawn már Melbourne-ben aggódott az alkatrész miatt, és egyelőre nem is nagyon bizakodhat, hiszen az utolsó pillanatokban az új Mercedes-motorhoz idomított berendezéstől nem várható hibátlan működés: „Jelenleg ez az Achilles-sarkunk, még nem sikerült túljutnunk a nehézségeken.

A Brawnnál másra is figyelni kell: a csapat az első szárnyakból jelenleg csak egy garnitúra cserével rendelkezik, így akár egy hiba, ütközés is a kiesést jelentheti vasárnap valamelyik pilóta számára.

A csapat a KERS-szel is gondban van: kiderült, hogy a berendezést csak külön üzlet keretében kaphatják meg a Mercedes-motor mellé a McLarentől. A sietve beépített német erőforrás egyébként is nem kívánt hatással járt, az autó nehezebb,mint szeretnék:

„Emiatt a KERS-t is nehezebb lesz beépíteni. Voltak már tapogatózó megbeszéléseink a KERS-t illetően, de túl korai lenne elkötelezni magunkat”- mondta a csapatfőnök.