A két héttel ezelőtti szezonnyitó, az Ausztrál Nagydíj után Fernando Alonso kimondottan csalódott volt a 2009-re bevezetett hibridrendszert, a KERS-t illetően.

Míg Melbourne-ben szemmel láthatóan csak Lewis Hamilton használta eredményesen az eszközt, addig a Maláj Nagydíjon Alonso is sok hasznát látta a körönként összesen 6,6 másodpercig plusz 80 lóerőt biztosító berendezésnek. A kétszeres világbajnok a rajtnál a kilencedik helyről néhány kanyar után a harmadik helyre ugrott, majd a verseny első felében nagyon sokáig képes volt maga mögött tartani több könnyebb és gyorsabb riválist.

Alonso szerint a jövő hétvégi Kínai Nagydíj előtt mérlegelni kell, hogy újra használják-e a KERS-t.

„Pillanatnyilag nem úgy állunk, ahogy szeretnénk, és ezen változtatni kell. Hamarosan elemeznünk kell, hogy KERS-szel vagy nélküle versenyezzünk. Itt, Malajziában megérte a nehézségeket a használata, míg nem vagyok benne biztos, hogy Ausztráliában is. Kínába már okosabban megyünk” – mondta a spanyol az újságíróknak Sepangban.

A szezonkezdet óta a McLaren, a Ferrari és a Renault mindkét autójában használta a rendszert, míg a BMW Saubernél futamról futamra döntöttek róla, és eddig csak Nick Heidfeld kapta meg az eszközt.