A 2009-es Forma-1-es idény vádaskodással és botránnyal kezdődött, ugyanis a riválisok szerint a Williams, a Toyota és a Brawn GP szabálytalan alkatrészekkel, ún. dupla- vagy triplafedelű diffúzorokkal szerelte fel autóit.

Bár az FIA a téli tesztidőszakban és az Ausztrál Nagydíj műszaki ellenőrzésén sem talált szabálytalanságot, a Ferrari, a Red Bull és a Renault Melbourne-ben, a BMW Sauber pedig a Maláj Nagydíj hétvégéjén nyújtott be panaszt a három csapat megoldása ellen – sikertelenül.

Baj lehet az egyedi ötletből
Brawn időben szólt, nem hallgattak rá

Brawn időben szólt, nem hallgattak rá

Brawn időben szólt, nem hallgattak rá


Mivel a panaszosok fellebbeztek az FIA döntése ellen, így az ügy április 14-én, a szervezet fellebbviteli bírósága előtt folytatódik. A csapatokat megosztó kérdés jól jön az örök intrikus Bernie Ecclestone-nak, aki korábban igyekezett olajat is önteni a tűzre azzal, hogy azt sugallta, a technikai munkacsoport vezetője, Ross Brawn maga alakította úgy a dolgokat, hogy a saját alakulata előnyösen kerüljön ki a szabályváltozásokból.

Ross Brawn egy friss interjúban cáfolta, hogy ez lenne a helyzet, sőt korábban épp a szabályok szigorítását javasolta, hogy ne lehessenek kiskapuk:

„Én ezt ajánlottam a többieknek, de elutasították, úgyhogy az én lelkiismeretem tiszta. Az általam javasolt szabályok sok problémának elejét vették volna” – nyilatkozta Brawn Malajziában.

A hátrányba került csapatok továbbra is igazságtalannak érzik a helyzetet, a Renault-főnök, Flavio Briatore szerint világos, hogy nincs valami rendben:

Nem bírnak a diffúzoros bandával

Nem bírnak a diffúzoros bandával

Nem bírnak a diffúzoros bandával


„Három csapat kivételével mindenkinek nehéz dolga volt. De egyáltalán nem adjuk fel. Április 14-én jön a meghallgatás, majd meglátjuk, hogy alakul. A mostani hétvégén világos volt a helyzet, és ez így nem normális. (A williamses) Kazuki Nakajima hirtelen fantasztikus versenyző, pedig ennyit nem lehet fejlődni tavalyhoz képest. Button az időmérőn egy másodperccel gyorsabb volt a diffúzor miatt” – háborgott az olasz Sepangban.