A Force India a tavalyi szezont követően motorszállítót váltott, a Ferrari helyett a Mercedesszel társult, és a McLarennel is műszaki együttműködést kezdett. A tulajdonos, Vijay Mallya a csapatot is átszervezte: búcsút mondott a korábbi csapatfőnöknek, Colin Kollesnek és a technikai igazgatónak, Mike Gascoyne-nak. A változtatások eddig jól sültek el.
„2008 nagyjából tanulóév volt számunkra, és a leckéket tekintetbe véve változtattam az idei évre. Nagyon örülök, hogy a McLaren-Mercedes-hajtáslánc bevált, és a versenyzők is elégedettek vele. Senki nem zárná ki, hogy pontot is szerezhetünk, azt hiszem, jól döntöttem. A vezetésben is történt változtatás, mostanra a csapat sokkal összetartóbb, mindenki egy irányba húz. Úgy gondolom, a fejlődésünk igazolja a változtatásokat” – magyarázta Mallya.
Az indiai milliárdos maga is meglepődött az első két versenyen nyújtott teljesítményükön:
„Az idény kezdete előtt az első négy tengerentúli futamot amolyan tesztelésként fogtuk fel, hiszen télen alig dolgoztunk. De amikor Ausztráliában kiderült, hogy Adrian (Sutil) és Giancarlo (Fisichella) képes volt tartani a lépést a mezőnnyel, és majdnem pontot szerzett, át kellett értékelnünk az elvárásainkat. Van még tennivalónk, de az autó tempója, megbízhatósága és a csapat munkája nagyon biztató.”
A Force India mindkét pilótája úgy érzi, hogy sokat javult az autó – Malajziában az egyenesben például Sutil és Fisichella volt a leggyorsabb -, és a jelenlegi hiányosság is sokkal jobban behatárolható, összességében pedig végre egész versenyképesek.
„Az egyensúly és a mechanikai tapadás jó, az autó nagyon gyors az egyenesben, de egyelőre nem elég a leszorítóerő. De így is sokkal tisztább a fejlesztési irány idén – tavaly mindennel gond volt, de most csak a leszorítóerőről van szó. Láthattuk már, hogy némelyik csapat a KERS-szel küszködik, az erősorrend képlékeny, így ha az ember célba ér, jó eredmény is lehet belőle. Egyelőre ez kell legyen a célunk, de amikor visszatérünk Európába, már szeretném, ha a saját erőnkből lennénk versenyképesek, és nem csak azért, mert egy másik pilótával történik valami” – magyarázta Adrian Sutil.