A Forma-1 gumiszállítója, a Bridgestone a 2009-es idénytől a versenyekre négy keverék – szuperlágy, lágy, közepes és kemény – közül a show látványosabbá tétele érdekében az egymástól két fokozattal eltérő változatokat szállítja. Az Ausztrál Nagydíjon kiderült, hogy a kötelezően használandó kétféle gumi közül a szuperlágy drasztikusan gyorsabban – néhány kör alatt – kopik, mint a közepes keverék, Fernando Alonso szerint ezért nem csak nevetséges, de egyenesen veszélyes is, hogy a gumikat Melbourne-nél jobban igénybe vevő kínai pályára újra a szuperlágy abroncsokat viszi a japán gyártó.

„Hosszú idő óta ez a legrosszabb döntés, nevetséges ez a gumiválaszték Sanghajban! Nem tudom, hogy a Bridgestone vagy az FIA döntött, de újra kellene gondolniuk ezt, mert hülyét csinálnak belőlünk a nézők előtt, amikor egyik autó hat másodperccel lassabb a másiknál” – mondta a kétszeres világbajnok.

Hülyét csinálnak belőlük?
Melbourne-ben már leszerepelt a szuperlágy

Melbourne-ben már leszerepelt a szuperlágy

Melbourne-ben már leszerepelt a szuperlágy


„A számításaink szerint öt-hat kör után kereket kell majd cserélnünk, mert az itteni aszfalt keményebb, mint Melbourne-ben, pedig ott is csak nyolc-kilenc kört bírtunk (a szuperlágyon). Ha meg akarják keverni az eredményeket, viccesebben is csinálhatnák, feltehetnénk esőgumikat is! Az még látványosabb lenne” – ironizált a spanyol.

Alonso azt is elmondta, hogy a pilóták véleményét nem kérdezte senki a gumikról, pedig a GPDA (a versenyzők szervezete) megbeszélésén arra jutottak, hogy a szuperlágy gumik gyors kopása veszélyes is lehet.

„Robert Kubica és Sebastian Vettel ausztráliai balesete után jeleztük az aggodalmunkat, hogy az eset a (gumik miatti) sebességkülönbségből adódott. Kubica próbált előzni, de Vettel már nem tudta irányítani az autót, a szuperlágy gumikkal lehetetlen volt fékezni, kanyarodni, semmit sem lehet csinálni. Mi szóltunk, most pedig, a harmadik futamon megint ez a gumi van, méghozzá egy rosszabb pályán. Azonnali változtatásra van szükség!”

A spanyol szerint egyébként a másik, a közepes keverék sem alkalmas a sanghaji pályára:

A jó gumikat otthon hagyták

A jó gumikat otthon hagyták

A jó gumikat otthon hagyták


„Az ilyen, gyors kanyarokat tartalmazó pályán a szuperlágy nem jó – az első kanyarban elkopik, a tizedikre meg már nem is marad gumink bal oldalon. Az egyik túl kemény, a másik túl puha lesz, a megfelelő gumikat meg otthon hagyták! Pedig a show-t akarták javítani, nem? Mondom, ennyi erővel akár azt is csinálhatnánk, hogy mondjuk sorshúzás alapján valaki esőgumit kap vagy akármi. Az legalább vicces lenne – a mostani helyzet nem az.”

Alonso véleményével teljesen egybehangzóan nyilatkozott egyébként a BMW-s Nick Heidfeld és a brawnos Rubens Barrichello is Sanghajban. Hiába azonban a pilóták panasza, mert a Bridgestone ugyan japán cég, így központja nem esik messze a kínai versenyhelyszíntől, de a Forma-1-es abroncsokat Nagy-Britanniában készítik, ezért nem valószínű, hogy Alonso javaslatának megfelelően holnapra Sanghajba kerülhet nagyjából 2000 megfelelő abroncs.